زمان تخمین زده شده مطالعه: 3 دقیقه

یکی از مشکلات بسیار رایج کسانی که از مجوزهای قانونی برای محصولات مایکروسافت استفاده میکنند انتقال لایسنس ویندوز می باشد. البته ظاهرا به تازگی این کمپانی با ست کردن اکانت این مشکل را برطرف نموده اما بازهم شاید این آموزش بدرد شما بخورد.

اما در صورتی که بازهم با مشکل انتقال لایسنس ویندوز روبه رو شدید بهتر است از آموزش زیر استفاده نمایید. البته در این آموزش ما نرم افزاری را معرفی میکنیم که در صورت فراموشی لایسنس بتوانید مجدد آن را بازیابی نمایید. این آموزش خطر یا ریسکی برای رایانه شما ندارد.

چگونه لایسنس ویندوز را مشاهده کنیم

برای Windows license transfer عجله نکنید چون ابتدا توسط نرم افزار کوچک زیر که لینک دانلود آن را قرار میدهیم باید لایسنس را قابل مشاهده میکنیم. برای اینکار پس از دانلود نرم افزار بر روی فایل ShowKeyPlus.exe کلیک کنید. پس از باز شدن نرم افزار اطلاعات بسیار مفیدی برای شما ظاهر میگردد.

دانلود ShowKeyPlus

این اطلاعات شامل نام و نسخه ویندوز – آی دی محصول – لایسنس و غیره می باشد. با کلیک بر روی دکمه Save به راحتی میتوانید تمامی این اطلاعات را در فایلی با پسوند TXT ذخیره نمایید. با اینکار ما توانستیم لایسنس را قابل مشاهده کنیم.

انتقال لایسنس ویندوز

انتقال لایسنس ویندوز توسط showkeyplus

همانطور که میدانید عموما لایسنس های ویندوز بطور همزمان قابلیت اجرا بر روی 2 یا چند رایانه را ندارند. پس شما باید ابتدا لایسنس را از رایانه قدیمی حذف و بعد فرایند انتقال لایسنس ویندوز را اجرا نمایید. اینکار بسیار راحت است و هیچ ریسک و خطری برای کاربران مبتدی ندارد.

حذف لایسنس از رایانه

قبل از انتقال لایسنس ویندوز برای حذف آن ابتدا CMD رایانه را اجرا میکنیم. اینکار را با تایپ کلمه CMD در داخل جستجوگر ویندوز میتوانید انجام دهید. پس از اجرای CMD دستور

را در آن تایپ نموده و دکمه Enter را میزنیم. با انجام این فرایند لایسنس بر روی ویندوز فعلی (قدیمی) حذف میگردد.

انتقال لایسنس ویندوز

دستوز slmgr.vbs /upk

فعال سازی لایسنس در نسخه های ویندوز 10 / 11

در صورتی که ویندوز شما نسخه 10 باشد با رفتن به Settings app سپس System و در آخر Activation میتوانید لایسنس را در آن قرار دهید. اگر نسخه ویندوز 11 باشد با رفتن به Settings سپس System و در آخر Activation میتوانید لایسنس را قرار داده و فعال کنید. Windows license transfer به بهترین شکل ممکن انجام شد.

در این آموزش یاد گرفتید که چگونه لایسنس ویندوز را از رایانه حذف کنید. سپس یاد گرفتید چگونه آن را در رایانه دیگر ثبت کنید. امیدواریم آموزش انتقال لایسنس ویندوز برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *