زمان تخمین زده شده مطالعه: 2 دقیقه

تغییر نکردن نام پوشه / فایل یکی از مشکلاتی است که شاید شماهم با آن مواجه شده باشید. اما چرا این اتفاق می افتد و باید چکار کرد؟ دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد. باز بودن فایل یا نرم افزار داخلی – خراب شدن فایل های سیستمی – کرش فایل اکسپورر و … . ما در زیر راه حل هایی که احتمالا مشکل را برطرف کند برای شما لیست میکنیم. این راه کارها برای ویندوز 10 / 11 تست شده اند.

  • بررسی فعال نبودن نرم افزار- فایل یا پوشه
  • راه اندازی مجدد File Explorer
  • اجرای دستور SFC و DISM

توضیحات تکمیلی :

فعال بودن نرم افزار – فایل یا پوشه: یکی از دلایل تغییر نکردن نام پوشه / فایل این است که وقتی شما File یا Folder و حتی نرم افزاری را باز نگهدارید عموما نمیتوانید نام آن را تغییر دهید و پس از تغییر نام و کلیک روی Enter با خطا مواجه میشوید. بطور کل با فعال بودن یک پروسه در ویندوزدر بیشتر اوقات نمیتوان تغییراتی در آن داد.

راه اندازی مجدد File Explorer: برای اینکار وارد جستجوگر RUN ویندوزتان شوید. کلمه msconfig را تایپ و روی اینتر کلیک کنید. با باز شدن System Configuration بر روی Open Task Manager کلیک کنید. حالا Processes را انتخاب کنید. Windows Explorer را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید. گزینه Restart را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.با اینکار ویندوز اکسپلورر شما مجددا راه اندازی می شود.

تغییر نکردن نام پوشه یا فایل

اجرای دستور SFC و DISM: احتمال اینکه یک یا چند فایل به مشکل برخورده باشند وجود دارد. پس دستورات SFC و DISM را امتحان کنید . برای اینکار باید در داخل CMD دستورsfc /scannow را تایپ کنید.منتظر باشید تا فرایند بطور کامل انجام شود. همچنین میتوانید توسط دستور زیر در صورتی که مشکلی در تصاویر باشد رفع کنید.

dism  /online  /cleanup-image  /restorehealth

امیدواریم آموزش رفع مشکل تغییر نکردن نام پوشه / فایل برای شما مفید بوده باشد.❤️❤️

با تشکر از ویندوز کلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *