زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

روش های حل مشکل هنگ کردن و لگ گوشی های گلکسی سامسونگ را در این مطلب مورد بررسی قرار میدهیم

از زمان های قدیم گوشی های هوشمند ساخت شرکت سامسونگ محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده است. این شرکت بیش از 46% از مجموع گوشی های اندرویدی بازار را در اختیار دارد. با این حال، گوشی های برند محبوب سامسونگ بعد از مدتی استفاده دچار مشکلات زیادی می شوند و به مرور زمان عمرشان کاهش پیدا می کند.یکی از این مشکلات،افت عملکرد این گوشی ها است. با ما همراه باشید تا در این مقاله برای بهتر شدن و رفع هنگ کردن گوشی های سامسونگ شما را راهنمایی کنیم.

دلایل هنگ کردن گوشی های سامسونگ

  • پر شدن حافظه پنهان (Cache)
  • به روز رسانی نرم افزارها
  • اپلیکیشن هایی که حاوی ویروس پنهان هستند
  • افزایش تعداد اپلیکیشن های بدون استفاده

راه حل اول : به روز رسانی نرم افزار گوشی

در اکثر مواقع، به روز رسانی هایی که توسعه‌دهندگان برای دستگاه ارائه می دهند، با بهبود عملکرد و افزایش بهینگی دستگاه همراه است. بنابراین، در این مرحله، وجود یا عدم وجود به روز رسانی برای دستگاه را بررسی می کنیم. برای این کار مراحل زیر را طی می کنیم:

1- تنظیمات یا Settings را باز کنید.

2- در صفحه تنظیمات، به پایین صفحه بروید و گزینه درباره دستگاه یا About Device را انتخاب کنید.

اطلاعات گوشی سامسونگ

3- در دستگاه های جدیدتر در صفحه تنظیمات گزینه به روز رسانی نرم افزار یا Software Update را انتخاب کنید.

بروزرسانی گوشی سامسونگ

4- سپس بر روی گزینه (اکنون بروز شود) بزنید.

آپدیت سیستم عامل سامسونگ

5- گزینه بررسی وجود به روز رسانی ها یا Check for Updates را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دستگاه به روز رسانی های جدید احتمالی را بررسی کند.(در گوشی های جدید)

6- گزینه دانلود دستی به روز رسانی ها یا Download Updates Manually را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا فرآیند دانلود به پایان برسد. بر روی گزینه دانلود دستی به روز رسانی ها بزنید.(در گوشی های جدید)

7- گزینه همین حالا نصب شود یا Install Now را انتخاب کنید.

8- حالا دستگاه راه اندازی مجدد می شود و نصب به روز رسانی جدید شروع خواهد شد.

9- پس از پایان فرآیند نصب، دستگاه به صورت خودکار دوباره راه اندازی (Reboot) می شود.

10- بررسی کنید که آیا در حین استفاده از گوشی همچنان تأخیر وجود دارد یا اینکه برطرف شده است.

راه حل دوم : بررسی وجود به روز رسانی های نرم افزاری

1- بر روی آیکون «گوگل پلی استور» بزنید و سپس در گوشه بالا سمت راست روی آیکون گرد کلیک کنید.

بروزرسانی نرم افزار سامسونگ

3- داخل منو، گزینه manage apps & device را انتخاب کنید.

بروزرسانی نرم افزار موبایل

4- گزینه update available را انتخاب کنید.

آپدیت نرم افزار سامسونگ

5- در صورت وجود به روز رسانی برای اپلیکشن ها، گزینه به روز رسانی همه یا Update All را انتخاب کنید.

رفع مشکل هنگ و لگ گوشی های سامسونگ

6- منتظر بمانید تا به روز رسانی های ضروری اپلیکیشن ها دانلود شده و نصب شوند.

7- حالا شارژر را به گوشی وصل کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف شده است یا اینکه همچنان وجود دارد.

برای اپلیکیشن های فروشگاه گلکسی استور:

1- روی آیکون اپلیکیشن «Galaxy store» کلیک کرده و در گوشه پایین سمت چپ گزینه (منو) را انتخاب کنید.

گلکسی استور

2- سپس بر روی گزینه به روز رسانی ها یا Updates بزنید تا به روز رسانی های جدید بررسی شود.

رفع مشکل هنگ و لگ گوشی های سامسونگ

3- در صورت وجود به روزرسانی برای اپلیکیشن های گلکسی نصب شده، بر روی گزینه به روزرسانی همه یا Update All بزنید.

4- منتظر بمانید تا به روزرسانی ها دانلود و نصب شوند.

راه حل سوم : راه اندازی حالت امن (Safe Mode)

در Safe Mode، فقط اپلیکیشن های پیش فرض گوشی و ویژگی های مهم سیستمی راه اندازی می شوند. بنابراین، اگر عامل ایجاد تاخیر و هنگ در هنگام کار با گوشی اپلیکیشن خاصی در گوشی سامسونگ باشد، این مشکل در حالت امن برطرف خواهد شد. در این مرحله، بسته به مدل گوشی شما، دستگاه را در حالت امن راه اندازی خواهیم کرد.

برای گوشیهای قدیمی تر:

1- دکمه پاور را فشار دهید و گزینه «خاموش کردن دستگاه» را انتخاب کنید.

2- پس از مشاهده لوگوی سامسونگ روی صفحه، دکمه پاور را رها کنید.

3- دکمه کم کردن صدا را فشار بدهید و آن را نگه دارید تا اینکه لوگوی اندروید نمایش داده شود.

4- پس از راه اندازی دستگاه، عبارت Safe Mode در سمت چپ پایین صفحه نمایش داده خواهد شد.

برای گوشیهای جدید:

1- دکمه پاور را فشار بدهید و نگه دارید تا اینکه گزینه های راه اندازی مجدد دستگاه نمایش داده شود.

2- گزینه خاموش کردن دستگاه یا Power Off را فشار دهید و نگه دارید و بر روی گزینه حالت امن یا Safe Mode بزنید.

3- با این کار گوشی در حالت امن راه اندازی مجدد خواهد شد.

راه حل چهارم : حذف اپلیکیشن های غیرضروری

1- آیکون اپلیکیشن مورد نظر را فشار دهید و نگه دارید و گزینه لغو نصب یا uninstall را انتخاب کنید تا آن اپلیکیشن از دستگاه حذف شود.

2- همینطور به حذف کردن اپلیکیشن ها ادامه دهید تا اینکه مشکل برطرف شود.

3- هنگامی که متوجه برطرف شدن مشکل شدید، احتمالا آخرین اپلیکیشنی که حذف کرده اید عامل ایجاد مشکل بوده است و سپس می توانید سایر اپلیکیشن های حذف شده را دوباره دانلود و نصب کنید.

راه حل پنجم : پاکسازی فضای حافظه پنهان

در صورتی که داده های بسیار زیادی در فضای حافظه پنهان دستگاه شما ذخیره شده باشد، باعث افزایش مصرف منابع شده و می تواند منجر به افت عملکرد دستگاه شود. بنابراین، در این مرحله، حافظه پنهان دستگاه را پاک خواهیم کرد. برای این کار:

1- دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید و بر روی گزینه «خاموش کردن دستگاه» بزنید.

2- در گوشی های قدیمی تر دکمه های «کم کردن صدا» (Volume Down)، «خانه» (Home) و دکمه «پاور» (Power).در گوشی های جدید،دکمه های «کم کردن صدا»، «بیکسبی» (Bixby) و دکمه «پاور» را به طور همزمان فشار بدهید و نگه دارید.

3- زمانی که لوگوی سامسونگ به نمایش درآمد، دکمه «پایین صدا» و پس از نمایش لوگوی «اندروید» دکمه های دیگر را رها کنید.

4- احتمالاً دستگاه برای چند لحظه عبارت «نصب به روز رسانی های نرم افزاری» (Installing System Updates) را نمایش می دهد.

5- از دکمه کم کردن صدا برای رفتن به پایین فهرست و برجسته کردن گزینه «Wipe Cache Partition » استفاده کنید.

6- برای انتخاب این گزینه دکمه «پاور» را فشار بدهید و منتظر بمانید تا فرآیند پاک کردن به پایان برسد.

7- با استفاده از دکمه کم کردن صدا می توانید در لیست ظاهر شده بالا و پایین بروید. روی گزینه «Reboot System Now » بزنید و بعد دکمه «پاور» را فشار بدهید.

8- به این ترتیب گوشی مجدد راه اندازی می شود.

درباره شیوا اقلیمی

سلام. لطفا نظرات خود را درباره مطالب ونکا از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *