زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

طراحی سایت با افزونه ویژوال کامپوزر

اگر شما به طراحی وب علاقمندید اما دانش برنامه نویسی ندارید نگران این موضوع نباشید با وردپرس می توانید به راحتی یک سایت فوق العاده طراحی کنید. البته که ظاهر یک سایت،همیشه عامل مهمی در جذب مخاطبین بوده اما راه‌های زیادی برای حل این مسئله وجود دارد که یکی از آن ها،استفاده از پلاگین ویژوال کامپوزر است. افزونه صفحه ساز Visual Composer یکی از پر فروش ترین افزونه ها در سایت تم فارست (ThemeForest) است. شما با کمک این افزونه نیازی نیست زمان زیادی را صرف کدنویسی کنید چرا که این اجازه را به شما می دهد تا به ساده‌ترین شکل،تغییرات دلخواه خود را بر روی سایت انجام دهید.

 این افزونه به دلیل سازگاری با اکثر قالب‌ها محبوبیت بسیاری دارد. همچنین گزینه‌های زیادی برای زیباسازی و تغییر قالب سایت دراختیار ما قرار می‌دهد. با این افزونه می‌توانید به راحتی استایل متن‌ها را تغییر دهید،ویدئو و تصویر اضافه کنید و …

این پلاگین علاوه بر FrontEnd، در BackEnd هم کاربرد دارد.

آیا واقعاً به صفحه ساز احتیاج دارید؟

صفحه ساز برای هر وبسایت یا وبلاگ یک افزونه ضروری است. چرا که مهم نیست چه نوع وبلاگی دارید شما همیشه به یک صفحه ساز نیاز پیدا می کنید.

اگر می خواهید یک وبلاگ یا وب سایت موفق داشته باشید،باید طراحی وب سایت خود را بیش از دیگران برجسته کنید. افزونه ویژوال کامپوزر به راحتی شمارا به هدفتان میرساند.

به عنوان مثال: شاید شما یک نقشه گوگل و یا یک فرم تماس مناسب در صفحه تماس وب سایت خود بخواهید. یا Google Map را با استفاده از کد جاسازی شده در طرح صفحه پیش فرض قرار دهید. در چنین مواردی،با استفاده از ویژوال کامپوزر صفحه نقشه گوگل خود را سفارشی کرده و فرم تماس،آیکن های شبکه های اجتماعی و موارد دیگر را اضافه کنید. همچنین اگر قصد خرید و فروش از طریق وب سایت خود را دارید. ویژوال کامپوزر با ایجاد صفحات فروش جذاب برای به نمایش گذاشتن این محصولات بسیار به کار شما می آید.

ویژگی‌ها و مزایای ویژوال کامپوزر

ایجاد ستون،سطر و نمودار نیز یکی از امکانات این افزونه در سایت‌های مبتنی بر وردپرس است. همچنین Visual Composer قابلیت اضافه کردن صفحات جدید و طراحی جداگانه آن‌ها را به شما می‌دهد. قابلیت های(Addons) بسیاری وجود دارد که می‌توان به ویژوال کامپوزر اضافه کرد که در سایت تم فارست در دسترس هستند.

مزایای Visual Composer شامل :

  • آزادی در انتخاب تم : تم‌های مختلفی برای سایت وردپرس شما از طریق نصب این افزونه وجود دارد. کافی است تم مورد نظر خود را از طریق ویژوال کامپوزر دانلود کرده و اجرا نمایید.
  • ویرایشگر Drag & Drop : انتخاب آیکون‌های مورد نظر و اضافه کردن آنها به صفحات سایت.
  • عدم نیاز به کدنویسی : ویژوال کامپوزر شما را تبدیل به یک توسعه دهنده وب می کند. بدون نیاز به دانش کدنویسی می‌توانید سایت خود را طراحی کنید.
  • ارائه المان‌های طراحی : یکی از امکانات جذاب ویژوال کامپوزر ارائه المان‌های طراحی به طور جداگانه است. همه ی المان ها مانند،جداکننده ها، دکمه‌ها،تکست باکس و… در فروشگاه آنلاین این افزونه قابل دانلود و طراحی جداگانه هستند.
  • کنترل فضای آزاد : تغییر اندازه ستون‌ها و سطرها و تنظیم فضای آزاد موجود در سایت به راحتی با این افزونه امکان پذیر است.
  • پیش نمایش سریع : تغییرات را بصورت آنلاین و در لحظه به شما نمایش میدهد.این عمل دست طراحان را در طراحی باز می گذارد.
  • متناسب با تم‌های وردپرس : ویژوال کامپوزر با تعداد زیادی از تم‌های وردپرس سازگاری دارد.
  • طراحی ریسپانسیو : ریسپانسیو (Responsive) بودن به این معنی است که سایت شما،در دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه یا لپتاپ و… به درستی نشان داده میشود.
  • متناسب با طراحی کاربری : ویژوال کامپوزر هماهنگی بسیار بالایی با طراحی کاربری دارد و خیال شما را بابت بهم نریختن نوع نمایش راحت می‌کند.
  • طراحی پس زمینه : ایجاد یک پس زمینه تاثیرگذار و جذاب برای جذب مخاطبین بسیار اهمیت دارد. با این افزونه به راحتی می‌توان طراحی دلخواه خود را برای پس زمینه با کمک تصویر،اسلاید و… انجام داد.
  • امکاناتی برای برنامه نویسان : یکی از اهداف افزونه ویژوال کامپوزر این است که افراد بدون دانش برنامه نویسی نیز بتوانند طراحی سایت انجام دهند.

معایب ویژوال کامپوزر

ویژوال کامپوزر بسیار سنگین است و فشار زیادی را به سرور متحمل می کند که سرعت سایت شما را بسیار پایین می آورد. اگر قصد استفاده از این افزونه را دارید باید به بهینه سازی سرعت سایت مسلط باشید تا بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

برخی معایب ویژوال کامپوزر به شرح زیر است :

  • رابط کاربری کمی پیچیده

شاید کار با این افزونه کمی سخت باشد. البته با استفاده از آن کم کم عادت کرده و شاید دیگر برای شما سخت و دشوار نباشد.

برای خرید نسخه اورجینال و بدون محدودیت افزونه ویژوال کامپوزر | Visual Composer اینجا کلیک کنید. این نسخه به بهترین شکل ممکن فارسی سازی شده. همچنین جدیدترین آپدیت ها در سریعترین زمان ممکن ارائه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *