زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

انتخاب رنگ مو متناسب با چهره و هر آنچه که لازم است در مورد این موضوع بدانید

برای انتخاب رنگ مویی که مناسب چهره و رنگ پوست شما باشد تا حدی سلیقه و اطلاعات نیاز دارد‌. زیرا تنوع رنگ در بازار بسیار فراوان بوده و تصمیم گیری برای انتخاب سخت میشود.

انتخاب رنگ موی مناسب حالت چهره را باز میکند و روی مدل موها نیز تاثیر زیادی دارد. رنگی که مناسب موی شماست باید با رنگ پوست و ظاهر صورت شما مناسب باشد.

روش انتخاب رنگ موی مناسب شما

شناخت رنگ پوست

اول از همه شناخت رنگ پوست برای رنگ مویی که مناسب است و ظاهر شما را زیبا میکند نکته مهمی میباشد. ولی اگر رنگ مویی را انتخاب کنید که با پوست شما هماهنگ و منطبق نیست باعث میشود ظاهر شما غیر طبیعی و ناسازگار شود. قبل از انتخاب رنگ موی خود دقت کنید که پوست صورتتان گرم یا سرد است.

رنگ پوست گرم

افرادی که دارای پوست گرم هستند باید بدانند که چه رنگ مویی صورت را روشن میکند. چون اگر اشتباه انتخاب کنند پوستشان تیره تر نمایان میشود. این افراد دارای پوست گرم بدون سوختن پوستشان برنزه است. رنگ طلایی مناسب این افراد است. افرادی ک پوست گرم دارند روی بازوهای این افراد رگ های سبز است‌ و چشمای تیره و سیاه دارند و موهای آن ها سیاه قهوه ای بلوند یا قرمز است. این افراد اگر یک کاغذ سفید را کنار پوست خود قرار دهند پوستشان ظاهر زرد یا طلایی خواهد داشت. این خصوصیات برای افرادی است که پوست گرمی دارند .

رنگ پوست سرد

افرادی که تن سردی دارند زیرتن های صورتی رنگ دارند. اصولا آن ها برنزه نمی‌شوند و بیشتر دچار سوختگی میشوند. برای این افراد نقره جات گزینه خوبی است. افراد که پوست سردی دارند رگ های موجود در بازو هایشان آبی رنگ است. رنگ چشم این افراد عموما به رنگ آبی و سبز و یا خاکستری است. همچنین رنگ موی این افراد قهوه ای یا مشکی است. این افراد اگر کاغذ سفیدی را کنار صورت تمیز و بدون آرایش نگه دارند پوست در برابر کاغذ آبی خواهد بود.

رنگ پوست خنثی

افرادی که تن پوست گرم یا سرد را ندارند افراد دارای پوست خنثی هستند. رنگ رگ های این افراد به طور واضح آبی یا زرد نیست. این افراد می‌توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

انتخاب رنگ مو

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید باید در باره رنگ ها و هارمونی رنگ ها اطلاعات زیادی داشته باشید.

برای پوست گرم، قهوه ای تیره که یکی از زیباترین ترندهای رنگ مو سال ۱۴۰۱ است، قهوه ای گرم، قهوه ای طلایی، طلایی گرم و هایلایت قرمز و سایه بلوند طلایی عالی خواهد بود. به دنبال رنگ هایی که پایه طلایی یا قرمز و نارنجی دارند باشید. از به کار گیری رنگ هایی همچون آبی، بنفش و خاکستری پرهیز کنید تا ظاهر مناسبی به مو های خود ببخشید.
برای تن رنگی سرد، سعی کنید از قهوه ای خاکستری سرد یا بلوندهای سرد در سایه های یخی سفید استفاده نمایید. از به کار گیری رنگ های طلایی، زرد، قرمز و برنزه خودداری کنید. این تن های رنگی گرم باعث از بین رفتن ویژگی های خاص صورت شما می شوند.

در انتخاب رنگ مو این نکته بسیار مهم است که توجه داشته باشید پوست تیره یا روشنی دارید

انتخاب رنگ مو برای پوست رنگ پریده

برای انتخابه رنگ موی مناسب پوست رنگ پریده، میتوانید از بلوند توت فرنگی یا عسلی و رنگ موی مناسب برای پوست سفید مایل به زرد (پوست سفید با تن گرم) استفاده کرد. برای پوست روشن و تن سرد می توان از رنگ پلاتینی،کتانی رنگ و بلوند شامپاینی استفاده کنید.

پوست های دارای رنگ متوسط (تقریبا گرم)

این پوست ها (رنگ متوسط)دارای تنوع بیشتری در انتخاب رنگ دارند.

پوست متوسط با تقریبا تن گرم را میتوان با رنگ طلایی و یا مسی ست کرده و تن سرد با پوست متوسط بهتر است تن های خاکستری همچون قهوه ای گردویی یا بلوند گندمی را امتحان کنند.
در پوست های تیره با تن سرد بهتر است از رنگ اسپرسو و سیاه استفاده شود. افرادی که پوست تیره و تن گرم دارند بهتر است قهوه ای یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز را امتحان کنند.

رنگ چشم و تاثیر آن بر روی انتخاب رنگ مو


چشم های آبی و سبز با رنگ های قرمز، قهوه ای یا بلوند بهتر ست می شوند و مناسب ترین رنگ مو برای چشم مشکی یا قهوه ای تیره رنگ هایی مانند رنگ فندقی ، شکلاتی یا رنگ مو نسکافه ای است

موهایتان را هایلایت کنید

اگر موهای خود را رنگ کلی کنید هر چند هفته مثلا ۶ هفته نیاز به تمدید و ترمیم دارد در حالی که هایلایت کردن چند رگ مو میتواند تا ۲ ماه هم نیاز به ترمیم نداشته باشد .

در صورتی که وقت زیادی برای رسیدگی به موهای خود ندارید میتوانید چند تکه از مو را فقط رنگ کنید.
اگر در مورد رنگ موهای خود مطمئن نیستید میتوانید از رنگ های موقتی استفاده کنید رنگ های دائمی و نیمه دائمی دوام بیشتری خواهند داشت.

  • رنگ های دائمی مو به راحتی شسته و محو نمی شوند. اگر شما به دنبال رنگ های روشن تر هستید ممکن است مجبور شوید دکلره کنید. برگرداندن این رنگ ها کمی دشوار است.
  • رنگ های نیمه دائمی به راحتی محو می شوند. این رنگ ها برای هایلایت ، تغییر تن رنگی در موها، اضافه نمودن عمق و پوشاندن موهای خاکستری عالی هستند. این موارد نمی توانند موها را روشن تر کنند.
  • رنگ های موقت مو در عرض 25 الی 30 بار شستشو محو می شوند. این رنگ ها برای اضافه کردن درخشش و رنگ های فانتزی مناسب اند.

از اینترنت و سایت ها برای انتخاب رنگ مو دلخواه استفاده کنید

از اینترنت و سایت ها برای انتخاب رنگ مو دلخواه استفاده کنید. سایت های زیادی هستند که به شما کمک می کنند از رنگ های مختلف روی موهای خود استفاده کنید و ببینید کدام یک برایتان بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *