زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

دور کردن حشرات

برای دفع انواع حشرات، شاید اولین راه این باشد که از نزدیک ترین فروشگاه، قوی ترین محصول شیمیایی دفع حشرات را تهیه کنیم تا حشرات را از محل زندگی خود دور کنیم. اما سموم شیمیایی موجود در فروشگاه ها برای استفاده در خانه ها چندان مناسب نیستند. چون عوارض جبران ناپذیری دارند و سلامت افراد خانواده و حیوانات خانگی را به خطر می اندازند. بهتر است از راه های طبیعی و ایمن استفاده کنید.

حشرات موذی در خانه معمولاً شامل سوسک، ساس، عنکبوت، هزارپا، کنه و… است. هر کدام از این موجودات را باید به روش خاصی از محل زندگی خود دور کنیم.

ترفند های از بین بردن حشرات خانگی

ما در این بخش درباره دفع انواع حشرات مانند عنکبوت – پشه – شته – کک – شپش و غیره صحبت میکنیم.

سوسک

این موجود چندش آور معمولاً در آشپزخانه ها مشاهده می شود. علاوه بر چندش آور بودن موجب آلرژی و بروز علایم آسم نیز می شود.
میتوانید یک بطری را با یک محلول غلیظ قندی پر کنید. دهانه بطری را با روغن چرب کنید. سوسک ها داخل بطری می روند ولی نمی توانند از آن بیرون بیایند.
و یا یک عدد پیاز را خرد کرده و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. این مخلوط را در گوشه و کنار خانه خود قرار دهید. این کار را چند روز تکرار کنید تا از سر سوسک ها خلاص شوید.

ساس

ساس ها معمولا در اتاق خواب ها یا کابینت های آشپزخانه مشاهده می شوند. به سرعت زیاد می شوند و گزنده هستند.
برای نابودی ساس ها از سشوار استفاده کنید. ساس ها اگر در معرض حرارت بالا قرار بگیرند، می می میرند.

جیرجیرک

جیرجیرک ممکن است در همه جای خانه پیدا شود. سروصدای آن ها آزاردهنده است و به سرعت تعداشان زیاد می شود.
برای دور کردن جیرجیرک ها از خانه دو فنجان آب را بجوشایند. نصف فنجان پودر یا سس فلفل قرمز به آن اضافه کنید. محلول را به خوبی تکان دهید و دوباره ۲ فنجان آب به آن اضافه کنید. در ظرف اسپری بریزید و در محیط های داخلی و بیرونی خانه اسپری کنید.

کنه

شما کماکان در حال مطالعه ” دفع انواع حشرات ” هستید. کنه ها سلامت شما و خانواده تان را به خطر می اندازد.
برای ازنابودی کنه ها از ۲۰ قطره اسانس گل رز، ۵ قطره روغن اسطوخودوس، ۵ قطره اسنشال اویل لیمو و یک قاشق غذاخوری الکل را مخلوط کنید و آن را با ۱۰۰ میلی لیتر سرکه یا آب رقیق کنید. این محلول را داخل یک بطری بریزید.خوب تکان دهید و روی لباس های خود اسپری کنید. تا کنه های موجود در لباس از بین برود.

شته

شته ها، کنه های عنکبوتی و سایر آفات موجود در فضای بیرونی خانه به ویژه باغ می توانند آسیب های زیادی به باغ شما و محصولاتی که در آن پرورش می دهید وارد کند. مطمئناً سموم دفع آفات زیادی وجود دارد اما استفاده از آن ها میوه ها و سبزیجات را غیرقابل خوردن می کند.
برای از نابودی شته ها نصف فنجان فلفل تند را با نصف فنجان سیر یا پیاز مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر شود. خمیر را با ۵۰۰ میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. آن را به مدت ۲۴ ساعت در یک مکان گرم قرار دهید، سپس آن را از صافی عبور دهید و گیاهان خود را با این مایع اسپری کنید.

عنکبوت

این روش عنکبوت ها را نمیکشد در عوض آن ها را از محل زندگی دور نگه می دارد. زیرا عنکبوت ها بوی شدید را دوست ندارند.
۵ تا ۱۰ قطره روغن نعناع را با ۲۰۰ میلی لیتر آب ترکیب کنید. یک چهارم قاشق چای خوری مایع شوینده به این ترکیب اضافه کنید. محلول را به خوبی تکان دهید و قسمت های موردنظر خانه را در هفته اسپری کنید تا همه عنکبوت ها فرار کنند. به جای روغن نعناع، می توان از روغن اکالیپتوس، اسطوخودوس یا روغن درخت چای استفاده کرد

مورچه

مورچه ها معمولاً سمت مواد غذایی شیرین می روند.
آنها از بوی دارچین متنفر هستند. پودر دارچین را در قسمت هایی بریزید که فکر می کنید مورچه ها از آنجا وارد می شوند.

شپشک

شپشک ها معمولا در آرد، غلات یا برنج زندگی می کنند. اگر این مواد غذایی را در جای گرم و بدون درپوش قرار دهید، می بینید که چه زود شپشک زده اند.
شپشک ها بوی برگ بو یا میخک را دوست ندارند. پس برای فراری دادن آن ها، داخل ظرف و یا اطراف آن میخک یا برگ بو بریزید.

مگس

دفع انواع حشرات بخصوص مگس. مگس ها انواع مختلفی دارند. دو نوع رایج آن ها مگس خانگی و مگس میوه است. مگس ها می توانند به راحتی از طریق در و پنجره های باز وارد خانه شما شوند. آن ها معمولاً جذب غذاهای مانده یا زباله ها می شوند.
باعث انتقال بیماری نیز می شوند. مگس ها باعث شیوع سالمونلا و بروز مسمومیت غذایی بوده اند.
برای کاهش مگس ها در منزل خود، می توانید یک تله برای آن ها بسازید.
یک ظرف شیشه ای را با سرکه سیب پر کنید. چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. برای پوشاندن شیشه از کیسه پلاستیکی استفاده کنید. در آخر، آن را با یک نوار لاستیکی محکم کنید. سوراخ هایی را در روی بسته بندی پلاستیکی ایجاد کنید تا نقطه ورود مگس ها باشد.
یک میوه را ببرید. آن را در یک کاسه قرار دهید. به طوری که قسمت بریده شده به سمت بالا باشد. کاسه را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و آن را با نوار لاستیکی محکم کنید. با استفاده از یک خلال دندان سوراخ هایی را در روی بسته بندی ایجاد کنید. سپس آن را در آشپزخانه خود بگذارید تا مگس ها را به دام بیندازد.

کک

این موجودات کوچک می توانند چند هفته تا چند ماه زنده بمانند. به راحتی هم تولید مثل می کنند. کک ها می پرند و معمولاً با پریدن روی افراد و حیوانات خانگی پخش می شوند. گزش آن ها، باعث خارش بیش از حد می شود. همچنین می تواند منجر به عفونت یا واکنش آلرژیک شود.
برای از نابودی کک ها سعی کنید به جای مواد شیمیایی، یک اسپری کک گیاهی تهیه کنید. ابتدا با جاروبرقی کل خانه و شستن هرگونه وسایل در آب داغ شروع کنید. سپس ۴ فنجان سرکه، ۲ فنجان آب، ۱۰۰ میلی لیتر آب لیمو را ترکیب کرده و در یک بطری اسپری بریزید.
نمک: نمک سبب می شود آب بدن کک از بین برود. نمک را روی فرش ها بپاشید. بگذارید یک روز بماند و سپس جارو برقی بکشید.
اسپری رزماری و لیمو: ابتدا ۴ فنجان آب را بجوشانید. ۶ عدد لیمو خرد شده، برگ های خرده شده رزماری، ۳ تا ۴ قطره اسنشال اویل اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد، آن را از صافی عبور داده و داخل بطری اسپری بریزید. برای دفع کک ها این محلول طبیعی را در خانه خود اسپری کنید.

پشه

اگر هم می‌خواهید پشه‌های مزاحم را از خودتان دور کنید کافی است تا در حدود 25 قطره از اسطوخودوس را با کمی سرکه سیب مخلوط کرده و بر روی پوست خود اسپری کنید. اگر هم با بوی سرکه مشکل دارید، می‌توانید از آب به جای آن استفاده کنید.

روش های پیشگیری از ورود حشرات

حالا که دفع انواع حشرات را یاد گرفتید بهتر است راه های پیشگیری را بیاموزید. شاخه‌ها و بوته‌هایی است که بر روی سقف و یا دیوار وجود دارد برای از بین ‌بردن حشرات موذی بهتر است این شاخه‌ها را هر چه سریع‌تر هرس کنید.
حشرات موذی اکثر اوقات دارای اندام ریز و کوچکی هستند و در صورتی که کوچک‌ترین درزی را پیدا کنند وارد خانه میشوند اگر می‌خواهید برای همیشه شر حشرات موذی را کم کنید، باید تمامی درب و پنجره‌ها را چک کرده و در صورت مشاهده هر گونه درز و یا شکافی، سریعا آن را بپوشانید.
محل تجمع زباله‌ها، بهترین مکان برای زندگی و رشد حشرات موذی است. برای نابودی و حذف این حشرات هر چه سریع‌تر زباله‌ها را از آشپزخانه خارج کنید. همیشه درب سطل زباله خود را ببندید تا هیچ گونه حشره‌ای وارد آن نشود.

بعضی حشرات در چاه‌ها زندگی می‌کنند. برای جلوگیری از حضور آن‌ها بهتر است همیشه درب این چاه‌ها را تمیز کرده و هر از چند وقت، کمی سم در چاه بریزید.

حضور حشرات موذی نه تنها می‌تواند باعث سلب آسایش شما شود، بلکه بیماری‌های مختلفی را به همراه خواهند داشت. شما می‌توانید با نظافت خانه و سم‌پاشی به موقع آن، از بروز چنین حشرات موذی جلوگیری کنید.

شما چه روشی را برای دفع انواع حشرات انجام میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *