زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

فنگ شویی | Feng Shui روش متافیزیکی و شبه فلسفی است و از مکاتب کیهان‌شناسی چین باستان بهره گرفته است.
هدف این روش تعادل و هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر است. بهره مندی از تمرین‌های فنگ شویی افراد را در استفاده از نیرو‌های نامرئی موجود در طبیعت بهره‌مند می‌سازد و جریان‌ساز حرکت در مسیر طبیعی جهان برای آن‌ها خواهد بود.
«فنگ» به معنای باد، «شویی» نیز به معنای آب است. باد و آب در مقابل هم هستند اما در فرهنگ چین هر دو برای سلامتی خوب و مهم هستند.

عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ شویی ایجاد میکنند

عناصر ۵ گانه چینی عبارتند از: آب – فلز – خاک – آتش – چوب

در Feng Shui معتقدند این عنصر‌ها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند. این عنصار می‌توانند چرخه‌هایی را ایجاد کنند.

همین عنصر‌ها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند یعنی: «آب، چوب را تغذیه می‌کند.» – «چوب، سوخت آتش است.» – «آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد.» – «فلز از خاک بدست می‌آید.» – «فلز می‌تواند مانند آب جاری شود.»
اما اگر این عنصر‌ها نادرست استفاده شوند (یکی در میان استفاده شوند) خطرناک می‌شوند زیرا: آب، آتش را خاموش می‌کند. آتش فلز را ذوب می‌کند. فلز، چوب را می‌برد. چوب، خاک را می‌فرساید. خاک، آب را آلوده می‌کند.
برعکس چرخه سازنده است، زیرا آتش چوب را تحلیل می‌برد. چوب آب را ضعیف می‌کند. آب فلز را، فلز خاک را، و خاک آتش را تحلیل می‌برد. چرخه تحلیل برنده با چرخه مخرب فرق دارد، زیرا چرخه مخرب «شا چی» تولید می‌کند، ولی چرخه تحلیل برنده انرژی منفی ایجاد نمی‌کند فقط عنصر مورد نظر را کمی ضعیف می‌کند و اگر عنصری بیش از حد وجود داشته باشد می‌توانیم از چرخه تحلیل برنده استفاده کنیم تا بدون ایجاد انرژی مخرب تعادل را در محیط به وجود بیاوریم.

جهت های جغرافیایی در فنگ شویی

جهت‌های قطب نما نیز در فنگ‌شویی مهم هستند. هر جهت (شمال – جنوب – شرق – غرب – شمال شرقی – شمال غربی – جنوب شرقی – جنوب غربی) با یکی از عناصر پنجگانه در ارتباط است و برهم تأثیر دارند. در هنگام بنا ساختمان و دکوراسیون به این جهت‌ها توجه زیادی میکند.

انرژی و فنگ شویی

فنگ شویی استفاده از انرژی است. این روش کانال‌های انرژی قدرتمندی را در فضای اطراف باز می‌کند این کار به نوبه خود انرژی خود شما را هم تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید سالم و شاد باشید و از عشق و موفقیت لذت ببرید، فضای پیرامون شما هم باید این انرژی را دریافت کند محیط شما باید برای انرژی شخصی شما و همچنین انرژی‌ای که دوست دارید جذب کنید، مناسب باشد. درست اگر محیط اطراف شما دارای انرژی‌های Feng Shui یعنی سلامت، نشاط، دوست داشتنی بودن و مقوی بودن باشد، شما هم احساس بهتری داشته و همه چیز برای شما ساده‌تر و روان‌تر خواهد شد. به بیان ساده‌تر با استفاده از فنگ شویی می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه قرار گرفتن اشیاء در فضا‌های متفاوت می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی از جمله عشق و روابط، شغل و رفاه تأثیر بگذارد.

فنگ شویی ذهن

فنگ شویی ذهن شامل اصولی است که هدف آن ممانعت از انرژی‌های منفی به ذهن و تقویت و محافظت از انرژی‌های مثبت است. این روش تلاش میکند تا موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب در محیط خلق شود بنابراین شما با چند اصلاح کوچک در اشیاء فضای اطراف، می‌توانید انرژی‌ها را با خود هماهنگ کنید و ذهن راحت و متعالی داشته باشید

ثروت

روش فنگ شویی ثروت یکی از محبوب‌ترین ها است. تمرکز روی جذب ثروت مادی در واقع یکی از دلایلی است که این روز‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده. ما در مورد بسیاری از کسب و کار‌های بسیار بزرگ می‌شنویم که با استفاده از Feng Shui به کسب سود بیشتر و امنیت مالی دست یافته اند. اگر برای به دست آوردن ثروت تلاش نکنید، فنگ شویی به شما ثروت نمی‌بخشد. Feng Shui به شما کمک می‌کند تا به دنبال ثروت و موفقیت خود باشید. برای آن تلاش کنید تا از روش‌های مختلفی برای ایجاد محیطی در خانه و دفتر استفاده کنید. تا شما را تقویت کند.

دکوراسیون

فنگ شویی چیدمان، برای داشتن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و باغ‌ها و فضا‌های اینچنینی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باعث می‌شود تا انرژی مثبت به وجود آید. در این زمینه استفاده از رنگ‌ها و اثرات آن‌ها بر محیط و همچنین اثرات اشیاء تزئینی همچون آینه ها، ساعت و تابلو‌ها بر فضا مورد توجه قرار گیرد

ازدواج

زمانی که دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند، انرژی‌های آن‌ها نیز همسو می‌شوند. این انرژی‌ها باید مثبت باشند تا هر دو نفر بتوانند زندگی خود را با شیوه‌ای مناسب ادامه دهند. اگر انرژی غالب در یک فرد وجود داشته باشد، به طور چشمگیری بر دیگری تأثیر می‌گذارد و وضعیت هر دوی آن‌ها را به هم می‌زند. با استفاده اصول فنگ شویی، انرژی مثبت هر دو نفرمتناسب با هم ارتقاء می‌یابد و زندگی طولانی همراه با عشق و همدلی و همبستگی پایدار برای آن‌ها به وجود می آید

فنگ شویی فیزیولوژی

علاوه بر ذهن، فنگ شویی می‌تواند بر فیزیولوژی بدن هم تأثیرات مثبتی داشته باشد. زمانی که انرژی در بدن به‌صورت راحت در حرکت نباشد و مانع داشته باشد باعث بیماری و چاقی و یا حتی لاغری بیش از حد می‌شود. زمانی که شما اصول فنگ شویی را رعایت کنید سیستم بدن شما به‌صورت اتوماتیک نسبت به قد و وزن و جذب خوراکی‌هایی که می‌خورید با شما هماهنگ شده و اجازه نمی‌دهد پرخوری کنید و مواد غذایی بیش از حدی را وارد بدن نمایید.

دکوراسیون داخلی فنگ شویی به این معنی است که شما محیطی را ایجاد می‌کنید که بهترین انرژی برای فعالیت‌های شما ایجاد میکند
مثلا اتاق کار به انرژی فعال و پرتحرک نیاز دارد تا بتوانید موفق شوید، اتاق خواب باید انرژی ملایم و آرامش‌بخشی داشته باشد تا به آرامش برسید شما می‌توانید با رعایت اصول Feng Shui در دکوراسیون منزل، به انرژی‌های مورد نظر خود برسید.
شلوغی و به هم ریختگی را سامان دهید دکور نمودن خانهٔ شلوغ و درهم از نظر فنگ شویی منطقی نیست.
رنگ روشن برای دیوارها حس آرامش می‌بخشد. با دکوراسیون Feng Shui خانهٔ خود را به جایی منظم و مرتب تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *