زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

مگ سیف چیست و چه کاربردی دارد؟ | آیفون و مگ سیف

شرکت اپل هم ‌زمان با معرفی آیفون 12 از مگ سیف هم رونمایی کرد. در واقع مگ سیف تکنولوژی آهنربایی اپل است که در داخل گوشی ‌های آیفون 12 به بعد قرار گرفت تا به واسطه آن کاربران بتوانند به تکنولوژی شارژ بی ‌سیم دسترسی داشته باشند.

 بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مگ سیف در حقیقت  به عنوان یک تکنولوژی محافظتی برای شارژ کردن مک ‌بوک توسعه پیدا کرده بود، اما در نهایت برای اولین ‌بار با معرفی آیفون 12 با آن آشنا شدیم. اپل با مگ سیف توانست وسایل جانبی جدیدی را وارد اکوسیستم محصولات خود کند و روش جدیدی هم برای شارژ بی‌سیم سریع‌تر در اختیار کاربران بگذارد.

مگ سیف چیست؟

مگ سیف مجموعه ‌ای از آهن ‌ربا‌هاست که در کنار زغال شارژر داخلی آیفون 12 و مدل ‌های جدیدتر اپل قرار میگیرد. این آهن‌ رباها تجهیزاتی که با آن ‌ها سازگاری دارند را حس کرده و سریعا با آن ‌ها متصل می شوند.(البته اگر در مکان درستی قرار گرفته‌ باشد)

count(title)%

 مگ سیف به شکل خاص تنها به وسیله ‌هایی متصل می‌ شود که حاوی تجهیزات مربوطه هستند. همچنین نحوه استفاده از مگ سیف هم بسیار راحت است. تنها کافیست شارژر مگ سیف را که خریداری کرده ‌اید با شارژر مخصوص اپل به برق متصل کنید. سپس سر گرد و دایره مانند مگ سیف را پشت گوشی آیفون خود قرار دهید. زمانی که آهن ‌رباهای هر دو مگ سیف با هم ارتباط برقرار کردند، گوشی به صورت بی ‌سیم شارژ می ‌شود.

لوازم جانبی

count(title)%

در حالی که خود مگ سیف به عنوان یک وسیله جانبی شناخته می ‌شود، تعداد زیادی قاب مخصوص آیفون در مدل‌ های مختلف هم برای سازگاری با این محصول وجود دارند. البته توجه کنید که این قاب ها مخصوص ایفون‌ هایی خواهد بود که از ویژگی شارژ بی ‌سیم مگ سیف پشتیبانی می‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از قاب‌ ها از مگ سیف پشتیبانی نمی‌کنند. اگر می‌خواهید از قاب استفاده کنید محصولی را خریداری کنید که با مگ سیف هم سازگاری داشته باشد و به شما امکان شارژ بی ‌سیم را بدهد.

لوازم جانبی مگ سیف کدام است؟

count(title)%

به غیر از کاور، اپل محصولی را برای قراردادن کارت‌ های بانکی نیز از طریق فناوری مگ سیف تولید کرده. این محصول به صورت آهنربایی به پشت گوشی شما متصل می ‌شود و در نتیجه شما می‌ توانید کارت ‌های بانکی و پول ‌های خود را درون آن قرار دهید.

چرا باید از مگ سیف و لوازم جانبی آن استفاده کنیم؟

مگ سیف چیست و چه کاربردی دارد؟ | آیفون و مگ سیف

داشتن مگ سیف آیفون و لوازم جانبی مخصوص آن برای شما این امکان را فراهم می کند که بتوانید از تمام ویژگی ‌های آیفون استفاه کنید. البته که آیفون 12 و مدل‌ های جدیدتر با سایر شارژر‌های بی ‌سیم QI بازار سازگاری دارند. اما با استفاده از مگ سیف، سرعت شارژ بی ‌سیم سریع‌ تری خواهد داشت. به ‌طور مثال سرعت شارژ بی ‌سیم مگ سیف روی آیفون 12 به 15 وات می ‌رسد. این در حالی است که سرعت شارژ بی ‌سیم با دیگر شارژهای بی ‌سیم موجود در بازار تنها 5/7وات خواهد بود.

تکنولوژی مگ سیف باعث شده که شرکت ‌های دیگر هم بتوانند وسیله ‌های جانبی جذاب و کاربردی را در اختیار کاربران قرار دهند. به عنوان مثال دلیل حضور وسیله ‌هایی مانند شارژ بی ‌سیم مخصوص ماشین، گیره ‌های ورزشی، حسگر تشخیص حرکت صورت و حتی پاوربانک‌ های مختلفی که شرکت ‌های مختلف بر اساس این استاندارد تولید می‌کنند را می ‌توان مگ سیف دانست.

تفاوت میان «Made fo Magsafe» و «Magsafe Compatible»

اکثر لوازم جانبی ساخته شده برای مگ سیف از تکنولوژی انحصاری اپل بهره مند هستند. به همین علت روی این محصولات جمله «Made for MagSafe» را مشاهده می‌کنید. در واقع این عبارت به این معناست که وسیله مورد نظر شما تست ‌های خاصی را پشت‌ سر گذاشته و اکنون مگ سیف می‌ تواند با سرعت 15 وات گوشی شما را شارژ کند.

روی برخی از محصولات هم عبارت Magsafe Compatibe دیده می‌ شود. این عبارت به این معنی است که محصول مورد نظر تمام استاندارهای مورد نظر را رعایت کرده. اما از تکنولوژی خاص مگ سیف در ساخت آن استفاده نشده است. به همین دلیل تنها با سرعت 5/7 وات دستگاه شما را شارژ می‌کند.

معایب

  • مگ سیف تنها با آیفون 12 و مدل ‌های جدیدتر سازگاری دارد. به همین دلیل نمی ‌توانید از این محصول روی مدل های آیفون قدیمی ‌تر استفاده کنید.
  • مگ سیف می ‌تواند به چیپ‌ های RFID آسیب بزند و آن ‌ها را خراب کند. این چیپ ‌ها به شکل خاص در کارت ‌های بانکی و کارت ‌های امنیتی استفاده می ‌شوند.
count(title)%
  • نباید مگ سیف گوشی آیفون‌ های خود را نزدیک به کارت بانکی نگه ‌داری کنید.
  • کارت بانکی را بین مگ سیف و گوشی قرار ندهید و در این حالت گوشی را شارژ نکنید.
  • برای استفاده از شارژ مگ سیف نباید از قاب‌ های سیلیکونی استفاده کنید. گرمای تولید شده در زمان شارژ شدن باتری گوشی به وسیله مگ سیف، قاب‌های سیلیکونی را از بین می‌برند. این موضوع حتی برای قاب ‌های چرمی هم رخ می‌دهد.

شارژر

زمانی که شما شارژر مگ سیف را خریداری می‌کنید؛درون جعبه یک پد دایره ‌ای شکل دیده می ‌شود. همچنین یک سیم Type-C که به آن متصل است. این یعنی برای این که بتوانید از مگ سیف استفاده کنید باید یک آداپتور داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای سازگاری بیشتر از شارژر 20 واتی خود اپل کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *