زمان تخمین زده شده مطالعه: 7 دقیقه

ورزش و تحقیقات درباره طول عمر

تحقیقات جدید درباره ورزش و طول عمر نشان می دهد هر فعالیت ورزشی می تواند ریسک مرگ زودرس را کاهش دهد. محققان داده هایی که از پیش در مورد سبک زندگی های ساکن، فعالیت بدنی و مرگ وجود داشت را مورد بررسی قرار دادند که شامل اطلاعات بیش از ۳۶ هزار بزرگسال بالای ۴۰ سال می شد. محققان دریافتند که بیش از ۲۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان آزمایش در بازه زمانی تحقیقات در گذشته اند. آن ها دریافتند که هر سطح از فعالیت های فیزیکی شامل فعالیت های ساده ای مثل پیاده روی آرام یا جاروبرقی کشیدن هم به کاهش ریسک مرگ زودهنگام منجر شده.

از دویدن آهسته تا آشپزی و شستن ظرف ها جزو فعالیت های مثبت و نوعی ورزش به حساب می آیند. در واقع محققان دریافتند که افرادی با ۵ ساعت فعالیت سبک روزانه یا ۲۴ دقیقه ورزش در معرض ریسک پایینتری قرار دارند. با این حال هشداری هم برای افرادی که ساعات زیادی از روز را در حالت نشسته به سر می برند ارائه شده است. محققان دریافتند که ساکن بودن برای ۹.۵ ساعت یا بیشتر در روز ریسک مرگ را بسیار بالا (طول عمر پایین) می برد.

فعالیت های روزانه و طول عمر

ورزش و ارتباط آن با طول عمر

انجام فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی سریع یا دویدن به مدت حداقل یک ساعت در روز میتواند باعث از بین رفتن ریسک مرگ ناشی از نشستن ۸ ساعت یا بیشتر در روز شود. عدم فعالیت فیزیکی با افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی ، دیابت و همینطور بعضی سرطان ها مرتبط بوده و عامل پیدایش بیش از ۵ میلیون مورد مرگ در سال است. مطالعات نشان داد است که دویدن به کاهش چشمگیر از کلسترول در بدن کمک می کند. کلسترول اضافی در خون علت اصلی بیماری های قلبی عروقی است.

دویدن سبب تولید سلول های لیپوپروتئین میشود و به حفظ تعادل مناسب کلسترول در خون کمک می کند. علاوه بر این ، دویدن قلب شما را با هر ضربه بزرگ تر و قدرتمند تر می کند. این کار میتواند از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کند و بنابراین به زندگی طولانی تر کمک خواهد کرد. سعی کنید اگر سرکار میروید پایان هفته ها و برای یک بار در هفته، قدری بدوید. دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را 6 سال بیشتر می کند.

بررسی های محققان نشان می دهد دویدن اهسته یا متوسط به مدت یک یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان را 2/6سال بیشتر و عمر زنان را 6/5سال طولانی تر می کند. محققان می گویند همین میزان دویدن خطر مرگ زودرس را تا 44درصد کاهش می دهد.

ورزش را جدی بگیرید

دویدن به کاهش کلسترول در بدن کمک می کند. محققان معتقدند هر روز پیاده روی کردن، حتی اگر 25 دقیقه به طول بینجامد، سبب طول عمر می شود. به گفته آن ها 25 دقیقه راه رفتن سریع روزانه شاید تأثير خارق العاده ای روی کاهش وزن و آب شدن چربی های دور کمر (چربی احشایی) شما نداشته باشد. اینکار فقط باعث کمی لاغر تر شدن فرد می گردد. برای کاهش چربی احشایی مطلب ” چربی احشایی | آشنایی با چربی پنهان ” را مطالعه کنید. ولی طول عمرتان را بین سه تا هفت سال بیشتر می کند.

چنانچه امکانش را دارید، برای 20 تا 30 دقیقه در روز هم که شده، ورزش کنید. درست است که هفته ای یک بار دویدن و روزی نیم ساعت به نوشته رویترز، محققان بر این باورند که چنانچه هفته ای چهار بار به مدت 20 تا 30دقیقه با فعالیت متوسط ورزش کنید، عمرتان 15سال طولانی تر می شود.

کاهش چربی و ارتباط آن با طول عمر

چربی بدن را میتوان با انجام ورزش منظم کاهش داد. بنابراین، برای کاهش وزن علاوه بر محدود کردن مصرف غذا انجام ورزش ضروری است. برای رفع استرس ورزش کنید برای این که انجام ورزش منظم نقش مهمی در مبارزه با استرس ایفا می کند. ورزش آسایش و ارامش روحی و روانی را علاوه بر سلامتی جسمی و روحی برای انسان بهمراه دارد. ورزش سطوح هورمون ها را در خون تغييرمیدهد. همچنین ورزش حسی از موفقیت را به شخص می دهد و در نتیجه احساس ناامیدی را از بین می برد.
افراد ورزشکار بین ۲۵ تا ۳۱ درصد کمتر از سایرین بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست میدهند و خطر مرگ‌های غیر از امراض قلبی-عروقی در میان آن‌ها نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از سایرین است.

افرادی که ورزش می‌کنند احتمال کمتری دارد که به بیماری فشار خون بالا مبتلا شوند. دکتر استیون ان بلر که ریاست این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشت می‌گوید: «ما سلامتی جسمی و عادت‌های این افراد را برای حدوداً چهار و نیم سال مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که عدم تحرک جسمی و ورزش منجر به بروز فشار خون بالا در این افراد می شود.

ورزش هایی که باعث افزایش طول عمر میشود

تنیس و سایر ورزش های تیمی

مطالعه جدیدی که توسط محققان انجام شده : افرادی که ورزش تیمی انجام میدهند نسبت به افرادی که ترجیح می دهند انفرادی به ورزش بروند ، طول عمر بیشتری دارند. همچنین فعالیت بدنی منظم باعث افزایش مهارت های شناختی شما ، مانند حافظه و تمرکز خوب می شود. از جمله کارآمدترین ورزشها تنیس ، بدمینتون و فوتبال است.

دویدن

یوگا

با کشش ستون فقرات ، مواد مغذی بیشتری را در دیسک های بین مهره ای قرار می دهید و آنها را سالم نگه می دارید. این بدان معناست که در آینده کمتر دچار کمر درد خواهید شد.

شنا

توانایی آن در افزایش ظرفیت ریه ها است و در نتیجه اکسیژن بیشتری دریافت می کنیم که برای کار و تمرکز مناسب مغز مهم است و همچنین ریه های بزرگتر نیز که شما می توانید فشار بدنی بیشتری را تحمل کنید و خیلی سریع خسته نشوید.

اگر زیاد ورزش نمی کنید و بدن تان به ورزش عادت ندارد ، در روزهای اول این تمرینات را 5 تا 7 دقیقه انجام دهید سپس مدت تمرین را به 10 تا 15 دقیقه برسانید و آنها را تکرار کنید.
در ابتدای انجام اولین تمرین ها سرعتی متعادل داشته باشید. سپس سرعت انجام حرکات را افزایش دهید. تمرینات را به درستی انجام دهید. در طول تمرین قسمت های مختلف شکم را تحت فشار قرار دهید. اگر تمرینات را اشتباه انجام دهید ، ممکن است بخشی از عضلات شکم در تمرین شرکت کند.
همراه با انجام تمرینات ، یک رژیم غذایی مناسب و کم چربی نیز بگیرید و غذاهای کم حجم را در چند نوبت غذایی مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *