آشنایی کوتاه با پرچم های تبلیغاتی

پرچم های تبلیغاتی یک پارچه مستطیلی یا مثلثی هستند که به عنوان یک نماد، نشانه ، برای دکوراسیون  ویا به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می شوند. آن ها معرف مناسبی برای شرکت ها و سازمان ها هستند. از انواع پرچم ها می توان  برای تبلیغات سازمان ها و شرکت ها استفاده نمود. پرچم‌ تبلیغاتی را می توان در شکل‌، طرح ، رنگ و اندازه‌های مختلفی تولید  کرد و کاربرد های مختلفی دارد. پرچم تبلیغاتی تاثیر زیادی در جذب و اعتماد مشتری دارد. به همین دلیل برندهای دنیا از پرچم‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. از پرچم های تبلیغاتی برای ارتقا  آگاهی ازیک برند مثل  نمایشگاه ها ، غرفه ها در رویدادها و مکان های بیرونی و حتی در فروشگاه ها استفاده می شود.

انواع پرچم تبلیغاتی

پرچم های تبلیغاتی ساحلی، پرچم رومیزی ، پرچم تشریفات( ایستاده )  ، پرچم اهتزاز( برافراشته )  ، پرچم های هواداری .

پرچم های تبلیغاتی رومیزی

رومیزی :

پرچم رومیزی با پایه سنگی و رنگ ریشه های مختلف چاپ می شود. این پرچم ها بر روی میزهای ادارات ، سمینارها و نشست های چندجانبه بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. پرچم‌های رومیزی به دو شکل معمولی و ال‌. وی.‌تی تولید ‌می‌شوند. سایز استاندارد برای پرچم تبلیغاتی رومیزی معمولی ۲۰×۳۰ و برای پرچم ال‌. وی.‌تی ۱۰×۲۶ است .

انواع مختلف این نوع پرچم ها: پرچم رومیزی دور ریشه ، پرچم رومیزی دور لیزر،  پرچم رومیزی میله خور، پرچم رومیزی تی که به صورت عمودی قرار میگیرد، پرچم رومیزی پفکی .

پرچم های تبلیغاتی | انواع و ویژگی ها

اهتزاز :

این پرچم ها روی پایه های بلند در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت عمودی و افقی در اندازه های مختلف تولید می شوند. این پرچم ها از پارچه های ساتن و ژرسه تولید می شوند .پارچه هایی که برای تولید پرچم اهتزاز به کار می روند از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند، از پایه خورشیدی و پنجه شیری که نوعی پایه برنج هستند، برای ایستادگی پرچم اهتزاز استفاده می‌شوند. سایز مناسب برای پرچم‌های اهتزاز معمولا ۱۵۰×۹۰ سانتی متر یا ۷۰×۱۰۰ و ۱۰۰×۲۰۰ سانتی متر‌ است.

تشریفاتی :

پرچم تشریفات پرچم‌های ایستاده ای هستند که سازمان‌ها و موسسات از آنها استفاده می کنند. با استفاده از این  پرچم شرکت ها نام و برند خود را در مجالس رسمی و تشریفاتی به نمایش می گذارند.

انواع مختلف این پرچم ها : پرچم های تبلیغاتی بدون ریشه ، پرچم های تبلیغاتی دور ریشه ، پرچم های تبلیغاتی لمینت ، پرچم های تبلیغاتی زانفیکس خور ، پرچم های تبلیغاتی لیزری ، پرچم های تبلیغاتی زری دوزی وغیره … .

جنس پرچم

پارچه‌هایی که برای تولید پرچم استفاده می شود درانواع طرحها ، رنگها و جنس ها  موجود هستند پارچه‌هایی از جنس ساتن در رنگ‌های مختلف و به صورت مات و براق در ساخت پرچم استفاده می‌شود،از کاغذ و پارچه بنری هم برای تولید پرچم‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. پایه‌هایی که برای پرچم تبلیغاتی استفاده می‌شود از جنس استیل، برنج و سنگی است .

مزایای پرچم تبلیغاتی

  • یکی از این راه‌های تبلیغات شرکت ها ، سازمان ها و… استفاده از پرچم‌ تبلیغاتی است. استفاده از پرچم های تبلیغاتی علاوه بر هزینه کم در زمان کوتاهی نیز موجب برندینگ شرکت ها ، سازمان ها و …در محیط‌های مختلف می‌شود
  • از پرچم‌های تبلیغاتی می‌توانیم برای مدت طولانی استفاده کنیمنصب آنها آسان است .
  • پرچم های تبلیغاتی را میتوان دو طرفه چاپ کرد که باعث افزایش دید می شود .
  • قابل تنظیم هستند.
  • نیاز به نگهداری زیادی ندارند.
  • پرچم ها را می توان در داخل و خارج از دفتر و شرکت استفاده کرد.
  • پرچم های تبلیغاتی راهی عالی برای جلب توجه مردم است.
  • بادوام هستند
  • قابل شستشو ، نگهداری و استفاده مجدد هستند

قیمت پرچم

عوامل زیادی مثل  نوع پرچم تبلیغاتی ، جنس و سایز پایه، طرح پرچم، و… در میزان قیمت پرچم تبلیغاتی تاثیرگذارند.  

چگونه از پرچم تبلیغاتی مراقبت کنیم؟

آنها را آرام ، بدون مواد سفید کننده ، در آب سرد و با مواد شوینده شستشو دهید.

برای جلوگیری از جمع شدن پارچه ، کم کم خشک کنید و بخار دهید .

نکاتی که باید در مورد پرچم رعایت کنید :

  • اگر پرچم تبلیغاتی شما کمرنگ یا فرسوده شد. حتما آن را تعویض کنید.
  • پرچم ها را در جایی نصب کنید که جلوی علائم خیابان یا چراغ راهنمایی را نگیرند.
  • پرچم های خود را از پیاده روها دور کنید تا برای عابران مزاحمتی ایجاد نباشد.
  • پرچم تبلیغاتی خود را در مکانهایی که باد بیشتر است قرار ندهید، این کار نه تنها باعث افزایش طول عمر پرچم می شود بلکه می تواند از حرکت کردن انها به سمت ترافیک و ایجاد حادثه جلوگیری کند.

انواع روش های چاپ پرچم

چاپ قالبی : در این روش پس از تراشیدن لوگوی مورد نظر روی چوب آن را به رنگ آغشته و روی پارچه چاپ می کنند.

استنسیل : یک ورق فلزی یا پلاستیکی که طرح مورد نظر روی آن برش داده شده است را روی پارچه فیکس کرده و روی آن می کشند.

باتیک : چاپ باتیک برای کارهای فانتزی و گران قیمت کاربرد دارد و بیشتر جنبه هنری دارد. در این نوع چاپ پرچم تبلیغاتی از قلم مخصوصی استفاده می شود.

چاپ حرارتی : این روش بر پایه تصعید( تغییر حالت ماده به طور مستقیم از جامد به گاز )  بوده و بیشتر برای چاپ روی اشیاء کاربرد دارد، کیفیت چاپ حرارتی بالا بوده و امکان پاک شدن طرح پس از چاپ نیز وجود ندارد.

چاپ سیلک : این نوع چاپ به روش دستی و توسط افراد حرفه ای انجام می شود. پس از آماده نمودن طرح مورد نظر شابلون را برای رفع ایرادها به واحد آماده سازی برای چاپ تحویل داده میشود. پس از رفع ایرادها طرح به واحد چاپ داده می شود تا رنگ های مورد نظر تهیه شود. به محض آماده شدن شابلون، رنگ و پارچه، چاپ لوگو (آرم) مورد نظر انجام می شود و پس از خشک شدن به بخش خیاطی ارسال می شود تا بر اساس درخواست مشتریان پرچم مورد نظر تهیه شود.

چاپ دیجیتال : در این روش بدون محدودیت طرح و رنگ می توان یک عکس و یا یک فایل خطی را روی پارچه مورد نظر پیاده سازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *