زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

هر آنچه لازم است افراد در مورد کربوکسی تراپی بدانند

زیبایی افراد ممکن است تحت عوامل مختلفی مثل افزایش سن کاهش پیدا کند. این موضوع افراد را افسرده کرده و ترغیب به روش های درمانی متفاوت و بدون جراحی میکند. این روش های درمانی محبوبیت زیادی دارند. کربوکسی تراپی | Carboxytherapy یک روش پرطرفدار برای جوان سازی پوست در دنیا است. این روش در دهه ی ۱۹۳۰ در کشور فرانسه ابداع شد. از پیشرفته ترین درمان ها برای زیبایی است و از محبوبیت فراوانی برخوردار است. پژوهش ها نشان میدهد این روش ایمن و غیر تهاجمی و دارای تأثیر بالا و عوارض کم است. همچنین تاثیر آن به صورت تجربی اثبات شده.

این روش زیبایی در چه مواردی استفاده میشود

  • رفع سلولیت
  • چروک و سیاهی زیر چشم
  • تحریک کلاژن سازی
  • زفع چربی های موضعی
  • محو کردن چین و چروک صورت
  • رفع جای آکنه
  • روشن کردن ناحیه تیره بدن
  • افزایش جریان خون در ناحیه تحت درمان
  • برگرشت خاصیت ارتجاعی پوست

توضیح کامل درباره کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی به کمک تزریق گاز co2 یا همان دی اکسید کربن به زیر بافت پوست عمل میکند. کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن است که باعث تجزیه چربی و تولید کلاژن میشود. جریان خون را افزایش میدهد و اکسیژن کافی به آن ناحیه ارسال میشود. در واقع به این صورت است که گاز دی اکسید کربن از کپسول به یک تنطیم کننده جریان وارد میشود. سپس وارد لوله پلاستیکی و استیل که در انتهای آن فیلتر وجود دارد وارد می شود. گاز بعد از حذف ناخالصی از طریق سوزن بسیار کوچک به پوست تزریق میشود. بدن به طور طبیعی دی اکسید کربن تولید میکند. با تزریق این گاز اتفاق بدی در بدن نمی افتد و بدن به راحتی آن را می پذیرد.

توضیحات تزریق کربوکسی در مناطق مختلف

کربوکسی تراپی زیر چشم

این روش برای رفع گودی و سیاهی دور چشم پر کاربرد ترین روش است. با تزریق گاز به مناطق آسیب دیده, جریان خون را در مویرگ ها افزایش می دهد.

این روش برای کاهش چربی در مناطق شکم و پهلو انجام میشود. ولی این روش درمان برای لاغری دائمی نیست. زیرا کربوکسی فقط باعث شکستن چربی ها میشود.

کربوکسی تراپی ترک های پوستی

یکی از بهترین  روش های درمان ترک پوستی بعد از زایمان  میباشد. این عمل باعث ایجاد مویرگهای جدید در ناحیه تحت درمان میشود. این عمل باعث افزایش گردش خون – کلاژن سازی و ترمیم پوست در نواحی ترک های حامل بارداری میشود.

مدت زمان تزریق کربوکسی و تعداد جلسات آن

میتوانید قبل از انجام تزریق اگر در مقابل درد کم تحمل هستید کمی پماد بی حسی را به محل تزریق بمالید. مدت زمان انجام این روش بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می باشد. درمان ممکن است با کمی احساس سوزش همراه باشد. ناحیه تزریق به علت گسترش گاز دی اکسید کربن به مدت ۵ دقیقه پف کرده و بعد از این مدت به شکا عادی بر میگردد. برای درمان افراد بین ۶ تا ۸ جلسه نیاز دارند و جلسات عموما دو هفته در میان است.

کربوکسی تراپی برای چه افرادی ممنوعیت دارد

  • افزاری که باردار و شیرده هستند
  • افرادی که مشکلات کلیوی دارند
  • افرادی که دیالیز میکنند
  • افرادی که تحت شیمی درمانی هستند
  • بیماری های حاد تنفسی
  • عفونت های پوستی
  • بیماری های قلبی و عروقی

قبل از انجام این روش حتما از پزشک معالج مشورت بگیرید

چه نکاتی را قبل و بعد از انجام تزریق کربوکسی باید انجام دهید

قبل از انجام آن بهتر است از آسپرین استفاده نکنید این دارو احتمال کبودی را افزایش میدهد. همچنین بعد از درمان میتوانید به کارهای روزمره بپردازید ممکن است کمی کبودی داشته باشید و نیاز به مراقبت خاصی ندارید و فقط بعد از تزریق با آب سرد استحمام نکنید و به استخر نروید.

عوارض کربوکسی تراپی

تنها عوارض موجود کبود شدن پوست بعد از تزریق است و ممکن است عوارض موقتی مثل درد خفیف در ناحیه تزریق هم به وجود بیاید ک در مدت زمان کم برطرف میشود.

آیا گاز دی اکسید کربن سمی است؟

این سوال ممکن است برای افراد متعددی به وجود بیاید. این گاز محصول طبیعی در فرایند سوخت و ساز بدن است که در خون وجود دارد که توسط ریه دفع میشود و این گاز سمی نبوده و باعث از بین رفتن سلول و بافت های بدن نمی شود.

بهترین زمان برای انجام کربوکسی تراپی

با افزایش سن پوست صورت شل و آویزان میشود. همچنین نور خورشید نیز باعث افتادگی پوست صورت می گردد. بهتر است افرادی که وارد سن سی سالگی میشوند برای پیگیری از روند پیری پوست و برای حفظ سلامتی و جوانی از کربوکسی تراپی استفاده کنند. امروزه از کربوکسی تراپی برای درمان تیرگی ناحیه تناسلی و خشکی این ناحیه و جوان سازی ناحیه زیربغل و سینه نیز به کار میرود. میزان تزریق گاز کربن دی اکسید به قسمتی که تزریق میشود بستگی دارد و میزان تزریق متفاوت است برای درمان سلولیت از گاز بیشتری استفاده میشود حتما قبل از انجام این روش ها با پزشک معالج مشورت کنید.

آیا درمان کربوکسی تراپی دائمی است؟

عوامل زیادی در ماندگاری کربوکسی تراپی موثر است. اولین فاکتوری که مدت ماندگاری کربوکسی تراپی را تعیین میکند ناحیه مورد نظر است. برخی نقاط که حساسیت بیشتری به سایر نقاط دارند، ممکن است از نظر مدت ماندگاری کربوکسی تراپی، ضعیف تر باشند. به طور کلی به همان میزان که کربوکسی تراپی زمان بیشتری را به خود اختصاص داده باشد، از نظر مدت ماندگاری قوی تر خواهد بود. فاکتور مهم بعد در مدت ماندگاری درمان با کربن دی اکسید، می تواند سن فرد مراجعه کننده باشد. اگر فردی هستید که هنوز جوان هستید و هیچ مشکلی در پوست شما وجود ندارد بهتر است از این روش درمانی اجتناب کنید. این روش برای افراد بالای 30 سال توصیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *