زمان تخمین زده شده مطالعه: 6 دقیقه

کرم پودر یا foundation cream یک محصول آرایشی است و از آن برای زیرسازی آرایش استفاده میکنند. همچنین محصولی است که آن را به همه‌ی قسمت‌های صورت می‌زنید تا رنگ پوستتان یک‌دست شود و مانند یک بوم تمیز آماده‌ی ادامه‌ی آرایش خواهد شد. این محصول نواقص صورت مثل لک و جوش را می‌پوشاند و صورت شما را صورت بی‌نقصی میکند. شما باید بر اساس نوع و رنگ پوستتان کرم‌پودر مناسب خود را انتخاب کنید.

کرم پودر محصولی که باید بیشتر با آن آشنا شوید

تنوع زیاد در محصولات آرایشی انتخاب و خرید بهترین کرم پودر یا لوازم های آرایشی را دشوار کرده است. مخصوصا در شرایطی که این محصول در انواع مختلفی عرضه میشود. و این موضوع خرید بهترین foundation cream را دشوارتر می‌کند. از آنجایی که این محصول نقش مهمی در آرایش دارد و به‌راحتی از کنار آن نمی‌توان گذشت.

پرکاربرد ترین foundation cream در انواع مایع – پودری – کرمی – فشرده – معدنی – استیکی – آبرسان و… هستند که در اینجا به انواع آن میپردازیم

انواع foundation cream با پوشانندگی متفاوت

  • با پوشانندگی کم

این نوع کرم پودر فقط برای یک دست کردن رنگ صورت است و برای پوشش ایرادات صورت کاربردی ندارد. این محصول برای استفاده روزانه بسیار مناسب است و ظاهری طبیعی به پوست شما میدهد و پوست را براق و شفاف نشان میدهد

  • پوشانندگی متوسط

این مدل کرم پودرها علاوه بر یک‌دست نمودن رنگ پوست، بعضی از مشکلات پوست شما را هم می‌پوشانند. یعنی شما همان ظاهر طبیعی را خواهید داشت. با این تفاوت که بعضی از عیوب صورتتان کاو میشود. اگر شما ظاهر طبیعی پوست را ترجیح می‌دهید ولی در عین حال ایراداتی مانند لک دارید، قطعا این کرم پودر مناسب شما خواهد بود.

  • با پوشانندگی کامل

اگر تمایل دارید که تمام ایرادات صورت شما پوشیده شود باید به سراغ این مدل foundation cream بروید. معمولا این محصول برای مهمانی‌ و مراسم خاص مثل عروسی استفاده می‌شود. حتی بعضی از این کرم پودرها برای محو تتو و یا زخم‌های بدشکل استفاده می‌شوند.

انواع کرم پودر بر اساس فرمول ساخت

  • مایع

از قدیمی‌ترین فرمول‌های ساخت کرم پودر، مدل مایع است. این نوع foundation cream به صورت مایع و بر پایه‌ی آب یا روغن تولید می‌شود. این نوع محصول بستگی به پایه آن برای انواع پوست مناسب است. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه‌ دارید، محصول بر پایه آب را انتخاب کنید.
این نوع کرم پودرها عموماً در ظرف‌های پمپی و لوله‌ای عرضه می‌شوند
ترکیب رنگ محصول مایع بسیار راحت‌ است. می‌توانید ۲ رنگ مختلف را با هم مخلوط کنید و رنگی سازگار با تناژ پوست خود به دست آورید.

  • کرمی

مدل کرمی شبیه به مایع است با این تفاوت که بافت غلیظ‌‌تری دارد و به علت کرمی بودن آن برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است. ماندگاری این مدل روی پوست بالاست. «بی‌بی کرم»، «سی‌سی کرم» و «دی‌دی کرم» جز این دسته محسوب می‌شوند. این محصولات، محصولاتی هستند که علاوه بر رنگ‌دهی، خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد آفتابی هم دارند.

  • استیکی

شباهت زیادی بین کرم پودر استیکی و کرمی وجود دارد.اما پوشش در محصول استیکی بیشتر از کرمی است و بهترین foundation cream برای مسافرت است. پوشش دهی بالای این نوع محصول باعث شده به عنوان کانسیلر نیز از آن استفاده کنند. همچنین این محصول ترکیبات روغنی دارد. به همین دلیل باعث بستن منافذ پوست میشود. در نتیجه اگر پوستی مستعد به جوش دارید، پیشنهاد می‌کنیم کمتر از foundation cream ماتیکی استفاده کنید.

  • فشرده یا موس

این نوع کرم پودر صورت را نیمه مات میکند. همچنین بهترین foundation cream برای پوست خشک میباشد. foundation cream سبک است و دوام زیادی ندارد. مناسب انواع پوست میباشد عموما در ظرف های کاسه ای عرضه میشود.

کرم پودرهای موسی در واقع کرمی به حالت کمپرس شده می باشد.

  • معدنی

کرم پودر معدنی مناسب برای پوست حساس است. در بین انواع foundation cream ها این نوع نیز با ترکیبات معدنی و طبیعی تولید میشود. همچنین خبری از ترکیبات نگه‌دارنده، تالک (Talc)، چربی، اسانس‌های معطر و ترکیبات شیمیایی در آن‌ها نیست. افرادی که جوش و بیماری‌های پوستی دارند بهتر است به جای کرم پودرهای معمولی، حتماً foundation cream معدنی استفاده کنند. ناگفته نماند که کرم پودر معدنی، خشکی پوست خشک را افزایش می‌دهد و برای استفاده حتماً باید از برس آرایشی مخصوص کمک بگیرید.

  • پودری

این نوع از کرم پودر ها ترکیباتی پودری و خشک دارند و ظاهری مات به پوست‌ نیمه چرب می‌دهند. البته کرم پودرهای پودری جلوه‌ای مات به آرایش می‌دهند و در حالت خشک یا خیس می‌توانید از آن استفاده کنید. کرم پودرهای پودری، استفاده‌ی بسیار راحتی دارند.

انواع مختلف بر اساس ظاهر نهایی

ظاهر نهایی طبیعی
استفاده از این کرم پودر ظاهر نهایی پوست شما طبیعی خواهد بود به عبارت دیگر این foundation cream، پوست شما را به بهترین حالت ممکن خود تبدیل می‌کند، بدون آنکه مشخص شود کرم پودری استفاده کرده‌اید.
ظاهر نهایی مات
اگر پوست چرب دارید عموما بااین مشکل رو‌به‌رو شده‌اید که پوست شما بعد از گذشت چند ساعت از آرایش شروع به برق‌افتادن می‌کند. کرم پودر مات برای پوست شما بسیار مناسب است. با استفاده از این کرم‌پودر در ابتدا ظاهر ماتی به پوست خود بدهید و از ظهور چربی و برق روی پوست خود جلوگیری کنید.
foundation cream با ظاهر نهایی مرطوب
ظاهر مرطوب این کرم پودر باعث می‌شود تا انتخاب خوبی برای پوست‌های خشک باشد. در این foundation cream از ترکیبات آبرسان استفاده شده تا ظاهری درخشان به پوست شما بدهد.

تست کردن رنگ

برای انتخاب رنگ کرم پودر مناسب باید مقداری از آن را روی خط فک تست کنید.
به این نکته توجه کنید که تست کرم پودر روی دست کار اشتباهی است.
برای انتخاب رنگ نهایی، باید رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر صورت، با گردن شما هم هماهنگ باشد. اگر این موضوع را فراموش کنید بعد از استفاده از foundation cream دچار تفاوت رنگ صورت با گردن میشوید

اگر با این روش متوجه رنگ مناسب خود نشدید، از یک آرایش پاک‌کن کمک بگیرید. بخش میانی رنگ‌هایی که به استخوان فک خود زدید را پاک کنید. اگر بین رنگ پوست شما و رنگ کرم پودر تفاوتی نبود، این رنگ مناسب پوست شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *