آنتی ویروس Avast به عنوان یکی از محبوبترین برنامه های آنتی ویروس در دنیا شناخته می شود. با استفاده از این برنامه، می توانید دستگاه خود را در برابر ویروس ها، تروجان ها و هر گونه نرم افزار مخرب دیگری محافظت کنید. قطعا میدانید که تنها آنتی ویروسی که بصورت رایگان تمامی قابلیت های خود را به کاربر ارائه میدهد نرم افزار امنیتی Windows Security است.

البته نرم افزار امنیتی Comodo هم این قابلیت را دارد اما ظاهرا چند سالی است که چندان در حوزه آنتی ویروس فعالیت جدی ندارد. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار امنیتی Comodo مقاله ” بهترین آنتی ویروس رایگان جهان ” را مشاهده کنید. نکته مهم این است که آنتی ویروس Avast در نسخه رایگان خود ویژگی های بسیار قدرتمندی را ارائه میدهد که شاید برای شما کاربردی و بسیار جالب باشد.

6 لایه امنیتی آنتی ویروس Avast

آنتی ویروس Avast حتی در نسخه رایگان خود به شما 6 لایه امنیتی ارائه میدهد تا امنیت شما حفظ شود. در زیر این 6 لایه امنیتی را معرفی میکنیم:

  • Web Shield: این ویژگی کمک میکنید سایت های فیشینگ (جعل صفحات پرداخت) شناسایی و توسط نرم افزار به شما اطلاع داده شوند.
  • Static Scanner: اسکنر عادی برای شناسایی فایل های آلوده
  • Emulators: این ویژگی فایل های باینری یا اسکریپت ها را قبل از اجرا در محیط شبیه سازی محاسباتی، آنالیز و تست میکنند. در واقع این آیتم یک محیط شبیه سازی شده را میسازد تا قبل از اجرای فایل ها، عملکرد آن ها از نظر سالم یا آلوده بودن بررسی شوند تا باعث مشکلات روز صفر بر روی رایانه شما نشوند.
  • Avast DeepScreen: نسخه شبیه سازی شده سیستم عامل برای اجرای نرم افزارها که توسط یادگیری ماشینی میتواند نرم افزارهای مشکوک را شناسایی کند.
  • Avast CyberCapture: یکی از قوی ترین ویژگی های آنتی ویروس Avast که میتواند ناشناخته و جدیدترین بدافزارها را شناسایی کنید. این ویژگی توسط ارسال فایل به محیط ابر انجام میشود.
  • Behavior Shield: یک آیتم رفتار محور است که با شناسایی رفتارهای مشکوک فایل آن ها را شناسایی و گزارش میدهد.
آنتی ویروس Avast : یادگیری ماشینی و 6 لایه امنیتی⚡

یادگیری ماشینی در آنتی ویروس ها

یادگیری ماشینی یکی از تکنولوژی های پیشرفته در زمینه آنتی ویروس ها است که به کمک آن ، برنامه های امنیتی مانند آنتی ویروس Avast می توانند به صورت خودکار و بهبودیافته رایانه شما را در برابر ویروس ها و نرم افزارهای مخرب محافظت کنند. این تکنولوژی به طور کلی با استفاده از الگوریتم های آماری و یادگیری عمیق به برنامه های آنتی ویروس کمک می کند تا بتوانند بر روی تشخیص و مقابله با ویروس ها بهبود یابند.

به طور معمول، یادگیری ماشینی در آنتی ویروس ها به این شکل عمل می کند که در ابتدا، الگوریتم های آنتی ویروس با استفاده از داده هایی که از تحلیل ویروس های قبلی جمع آوری شده اند، یک مدل یادگیری ماشینی ایجاد می کنند. این مدل می تواند الگوهای خاصی را که به طور خودکار برای شناسایی ویروس ها و نرم افزارهای مخرب به کار می رود، بیاموزد. سپس با استفاده از این مدل، برنامه های آنتی ویروس می توانند ویروس های جدید را به سرعت تشخیص دهند.

یادگیری ماشینی در آنتی ویروس Avast از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ویروس ها و نرم افزارهای مخرب به صورت مداوم تغییر می کنند و در نتیجه، نیاز به راه حل های خودکار و به روزرسانی خودکار برنامه های آنتی ویروس داریم. این روش به آنتی ویروس Avast اجازه می دهد تا به صورت مستمر با ویروس های جدید مبارزه کرده و امنیت دستگاه های شما را افزایش دهد.

بطور کلی میتوان گفت آنتی ویروس Avast برخلاف اکثر نرم افزارهای امنیتی دیگر در نسخه رایگان خود ویژگی های مهمی را بصورت Free برای کاربران قرار داده است. البته باید در نظر داشته باشید که عموم نرم افزارهای رایگان دارای تبلیغات هستند و یا از موارد دیگری برای جبران ارائه خدمات رایگان استفاده میکنند. در زیر میتوانید بصورت مستقیم آنتی ویروس رایگان Avast را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *