آپدیت درایورها رایانه یکی از راهکارهای موثر در افزایش کارایی (رفع باگ – افزایش سرعت) در رایانه ها میباشد. هر کمپانی بسته به سخت افزار و نرم افزارهای خود درایورهای مخصوصی را تولید و ارائه میکند. در این مطلب درباره آپدیت درایورهای ایسوس و چگونگی انجام اینکار صحبت میکنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دانلود درایورهای ایسوس از سایت رسمی Asus

برای اینکه بتوانید عمل آپدیت درایورهای ایسوس را انجام دهید لازم است ابتدا فایل های آپدیت را دریافت نمایید. برای اینکار وارد سایت ایسوس | Asus میشوید.

آپدیت درایورهای ایسوس | Asus Driver
سایت رسمی کمپانی ایسوس

پس از ورود به سایت کمپانی ایسوس مانند تصویر زیر بر روی آیکن جستجوگر (ذره بین) کلیک میکنیم. سپس مدل مادربورد و یا لپ تاپ خود را تایپ میکنیم و بر روی مدل یافت شده کلیک میکنیم.

آپدیت درایورهای ایسوس | Asus Driver
کلیک بر روی جستجوگر برای پیدا کردن مدل مادربورد یا لپ تاپ

در صفحه جدید باز شده بر روی آیتم Driver & Utility کلیک کرده و سیستم عامل فعلی (OS) رایانه خود را انتخاب میکنیم.

آپدیت درایورهای ایسوس | Asus Driver
انتخاب سیستم عامل فعلی

پس از انتخاب سیستم عامل رایانه درایورهای مناسب با سخت افزار سیستم و همچنین سیستم عامل فعلی نمایش داده میشود. این درایورها شامل : وایرلس – کارت صدا – کارت گرافیک – چیپست – تاچ پد و غیره … می باشند.

نکته مهم : شما میتوانید با کلیک بر روی اولین درایور که معمولا با نام Driver Package می باشد و بیشترین حجم را دارد تمامی آپدیت های ایسوس را یکجا دانلود نمایید.

آپدیت درایورهای ایسوس | Asus Driver
نمایش درایورهای موجود برای آپدیت

نصب و آپدیت درایورهای ایسوس

پس از دریافت آپدیت درایورهای ایسوس آن ها را از حالت فشرده (Zip یا RAR) خارج کرده و مانند یک نرم افزار عادی نصب نمایید. دقت داشته باشید در زمان آپدیت درایورها هیچ نرم افزار دیگری اجرا نشده باشد زیرا برخی فعالیت ها مانع از نصب درایور مورد نظر میگردد. مثلا در زمانی که درایور کارت گرافیک در حال نصب است اجرای مرورگر میتواند باعث نمایش خطا در این درایور و جلوگیری از نصب آن گردد.

همچنین در صورتی که میخواهید بصورت خودکار درایورهای رایانه خود را آپدیت و نصب نمایید میتوانید مطلب ” آپدیت درایورهای ویندوز ” را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *