رایانه از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است. این دو بخش باید در بهترین شکل ممکن با یکدیگر سازگار باشند تا رایانه بدون هیچ مشکل و خطایی سیستم عامل ویندوز را اجرا نماید. در بسیاری مواقع کند شدن یا نمایش خطا در ویندوز به دلیل آپدیت نبودن درایورهای رایانه می باشد. در این مطلب به ساده ترین شکل ممکن آموزش آپدیت درایورهای ویندوز را یاد میگیرید. اگر به مطالب و آموزش های سیستم عامل ویندوز علاقه دارید بر روی آیتم ” مطالب مربوط به سیستم عامل ویندوز ” کلیک کنید.

ما در این آموزش از نرم افزار بسیار عالی IObit Driver Booster برای آپدیت درایورهای ویندوز استفاده میکنیم. شما میتوانید لینک دانلود جدیدترین نسخه از این نرم افزار را در انتهای این مطلب مشاهده کنید. از ویژگی های این نرم افزار میتواند به موارد زیر اشاره نمود:

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • دیتابیس جدید و بروز
  • آنالیز سریع درایوها
  • سرعت بالا در دانلود درایورهای رایانه
  • و بسیاری ویژگی های جالب و کاربردی دیگر

پس از دانلود نرم افزار آن را اجرا میکنیم. پیشنهاد ما استفاده از نسخه پرتابل این نرم افزار میباشد. چون نیاز به نصب ندارد و با یک کلیک به راحتی اجرا میشود.

آموزش آپدیت درایورهای ویندوز

با اجرای نرم افزار IObit Driver Booster با شمایلی مانند تصویر زیر روبه رو میشوید.

آپدیت درایورهای ویندوز

در صورت تمایل برای تغییر زبان نرم افزار به فارسی میتوانید بر روی دکمه همبرگری Options (سه خط روی هم) در سمت چپ کلیک کنید. سپس آیتم Language را بر روی ” پارسی ” قرار دهید و تنظیمات را ذخیره کنید. اینکار باعث تغییر زبان نرم افزار میگردد.

وقتی بر روی دکمه Scan کلیک کنید نرم افزار شروع به بررسی سخت افزار برای شناسایی نسخه های درایورها می نماید. پس از کامل شدن Scan با تصویری رو به رو میشوید که به شما درایورهایی که نیاز به آپدیت دارند را نشان میدهد. شما میتوانید هر درایوری که تمایل دارید را تیک زده یا تیک آن را برای آپدیت نشدن بردارید!

آپدیت درایورهای ویندوز

در آخر با کلیک بر روی دکمه Update Now نرم افزار شروع به دانلود و نصب آپدیت درایورهای ویندوز می نماید. اینکار بسته به نوع درایور ممکن است چندین دقیقه زمان ببرد. معمولا دانلود درایورهای کارت گرافیک حجم زیادی دارند.

بهتر است برای اعمال درست آپدیت درایورهای ویندوز یکبار رایانه خود را Restart خاموش/روشن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *