ممکن است به هر دلیلی نرم افزارهای رایانه خود را حذف کنید اما ماجرا آنجا ناراحت کننده میشود که الان به آن نیاز دارید ولی نمیتوانید آن ها را بازگردانی کنید. نگران نباشید در این مطلب به چگونگی بازیابی نرم افزار حذف شده در ویندوز میپردازیم. در این آموزش به دو روش چگونگی بازیابی اطلاعات حذف شده را یاد میگیرید پس با ما همراه باشید.

روش های بازیابی نرم افزار حذف شده در ویندوز

در این مطلب دو راهکار برای بازیابی نرم افزارهای حذف شده به شما آموزش میدهیم:

  • بازیابی توسط System Restore
  • بازیابی توسط نرم افزار Recover My Files

بازیابی توسط System Restore

بازیابی نرم افزارهای حذف شده توسط System Restore یک راهکار جامع است زیرا توسط این آیتم حتی میتوانید ویندوز معیوب شده را نیز به حالت سالم و بدون مشکل برگردانید. در واقع آیتم سیستم رستوری رایانه شما را کاملا به حالت قبل برمیگرداند. البته در نظر داشته باشید این آیتم زمانی کاربرد دارد که رایانه شما بصورت خودکار یا دستی یک بک آپ ساخته باشد در غیر اینصورت این گزینه کارایی ندارد.

آموزش بازیابی نرم افزار توسط System Restore

در جستجوگر ویندوز کلمه Recovery را سرچ میکنیم.

بازیابی نرم افزار حذف شده در ویندوز
انتخاب نرم افزار داخلی ویندوز بت نام Recovery

گزینه Open System Restore را انتخاب کرده و روی آن کلیک میکنیم.

بازیابی نرم افزار حذف شده در ویندوز
Open System Restore برای انجام بازیابی اطلاعات

پس از کلیک بر روی Next نرم افزار System Restore بک آپ هایی که از قبل داشته را به شما با ذکر تاریخ نمایش میدهد. یکی از آن ها را انتخاب کرده و روی Next کلیک میکنیم.

بازیابی نرم افزار حذف شده در ویندوز
نمایش بک آپ های موجود برای ریکاوری

پس از کلیک بر روی Next و انتخاب دکمه Finish یگ پیغام مانند تصویر زیر به شما نمایش داده میشود.

بازیابی نرم افزار حذف شده در ویندوز
نمایش اخطار : با انتخاب گزینه Yes ریکاوری آغاز میگردد و در این حین تا اتمام فرایند شما نمیتوانید تنظیمات یا تغییراتی در ویندوز خود ایجاد نمایید

این پیغام به شما میگوید که با کلیک بر روی Yes شما تا زمانی که این فرایند (بازیابی نرم افزار و اطلاعات) بطور کامل انجام شود نمتوانید تنظیمات یا تغییراتی در رایانه خود بدهید. شما با کلیک بر روی Yes این مورد را تایید میکنید. پس از کلیک بر روی Yes فرایند بازیابی انجام میگردد و بهتر است در این زمان رایانه را به حال خود بگذارید تا کار خود را بطور کامل انجام دهد. به همین راحتی پس از چند دقیقه رایانه شما به حالت قبل بر میگردد.

بازیابی توسط نرم افزار Recover My Files

ما در مطلبی جداگانه آموزش نرم افزار Recover My Files به همراه لینک دانلود جدیدترین نسخه این نرم افزار را قرار داده ایم. این نرم افزار میتواند تمام موارد بازیابی نرم افزار از جمله بازیابی فایل – عکس – نرم افزار – صوت – ویدئو و غیره را برای شما به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *