فعالسازی اولیه ماشین مجازی ویندوز Hyper-v

در این مطلب از سری مطالب آموزش ویندوز به شما چگونگی راه اندازی Hyper-V یا ماشین مجازی ویندوز را آموزش میدهیم پس با ما همراه باشید.

وارد control panel  شوید و روی Programs  کلیک کنید. از آیتم Programs And Features گزینه Turn Windows features on or off  را انتخاب کنید.

راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز

حالا Hyper-V  را تیک زده روی OK  کنید و رایانه خود را یکبار ریستارت (خاموش/روشن) کنید

Hyper-v
راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز

راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز برای نصب سیستم عامل

تا اینجای کار ما ماشین مجازی Hyper-v  را بر روی ویندوز فعال کردیم. حالا برای ادامه فرایند راه اندازی Hyper-V ویندوز باید این ماشین مجازی را برای نصب سیستم عامل آماده کنیم. برای اینکار مراحل زیر را تک تک طی نمایید.

در جستجوگر ویندوز عبارت Hyper-v Manager  را سرچ کنید و اولین نرم افزاری که جستجو شد را اجرا کنید تا نرم افزار Hyper-v Manager  اجرا شود. از منو بالا بر روی Action  کلیک کرده و زیر منو New  و سپس Virtual Machine  را انتخاب کنید.

راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز

صفحه مانند تصویر زیر برای ما باز میشود که باید بر روی Next  کلیک کنید.

راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز
راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز

در صفحه بعد باید نام ماشین مجازی خود را انتخاب کنید. همچنین با زدن تیک store the virtual machine in a different location  میتوانید انتخاب کنید که در کدام یک از درایو های ویندوز شما ماشین مجازی نصب گردد. پس از انجام تنظیمات بر روی Next  کلیک کنید

Hyper-v

در بخش بعدی از تنظیمات ماشین مجازی Hyper-v شما با دو نوع Generation  مواجه میشوید. Generation1  برای سیستم عامل های 32 بیت و 64 بیت بدون حالت بوت UEFI  میباشد. اما Generation2  فقط برای نصب 64 بیت و بوت UEFI  است. بعد از تنظیمات بر روی Next  کلیک کنید.

راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز

بخش بعدی مربوط به میزان RAM  ماشین مجازی است که بسته به سیستم عاملی که نیاز به نصب آن دارید متفاوت است اما پیشنهاد ما تغییر ندادن عدد پیش رو و تیک زیر آن است. این حالت بهترین تنظیم ماشین مجازی است. حالا بر روی Next  کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

تنظیمات RAM در Hyper-v

این مرحله مربوط به تنظیمات شبکه یا همان اینترنت شماست. اگر میخواهید ماشین مجازی شما به اینترنت متصل شود Default switch  را انتخاب در غیر اینصورت بر روی Not connected  کلیک کنید. سپس بر روی Next  کلیک نمایید.

تنظیمات شبکه در Hyper-v

مرحله بعد مربوط به تنظیمات هارد ماشین مجازی می باشد. به ترتیب نام هارد – درایو مربوط به قرار گیری هارد و همچنین حجم هارد را مشخص کنید. دقت داشته باشید که این هارد در واقع هارد مجازی است سپس مجددا بر روی Next  کلیک کنید.

پیکربندی هارد در ماشین مجازی Hyper-v

در بخش بعدی در صورتی که سیستم عامل خود را بصورت فایل iso دانلود کرده اید میتوانید تیک install an operating system from a bootable CD/DVD – ROM  را زده و از طریق Browser  فایل سیستم عامل خود را انتخاب کنید در غیر اینصورت تنظیمات را تغییر نداده و بر روی Next  کلیک کنید.

راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز

در مرحله آخر نمایی از تمامی تنظیمات به شما نمایش داده میشود. اگر همه چیز از نظر شما مناسب است بر روی Finish  کلیک کنید تا تنظیمات اعمال گردد.

نصب سیستم عامل روی Hyper-v

بعد از اینکه بطور کامل راه اندازی Hyper-V ویندوز انجام شد با دابل کلیک بر روی ماشین مجازی آن را اجرا میکنیم. حالا از منو بالای آیتم Media  و زیر منوی DVD Drive  و سپس insert disck  را انتخاب کرده و فایل سیستم عامل که فرمت iso  دارد را برای نصب انتخاب میکنیم. در آخر بر روی Start  در همان صفحه مشکی کلیک میکنیم تا نصب سیستم عامل آغاز شود. تمامی فرایند نصب سیستم عامل مانند نصب عادی میباشد و هیچ فرقی نمیکند.

نصب سیستم عامل روی Hyper-v
راه اندازی Hyper-V ماشین مجازی ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *