زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

یکی از عامل هایی که در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار با اهمیت می باشد،عنوان مناسب برای محتوا است. وبلاگ نویس معروف آمریکایی David Ogilvy، می گوید: «به طور میانگین،کاربر عناوین محتوا را پنج بار بیشتر از خود محتوا مطالعه میکند»

بنابراین ممکن است یک مقاله که از مقاله شما ضعیف تر است با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب،توجهات بیشتری را به خود جلب کند. زمانی که این اتفاق رخ داد مشکل از محتوای شما نیست،بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند. شاید مطلب ” چگونه محتوای با کیفیت بسازیم ” برای شما جذاب و کاربردی باشد.

قبل از منتشر کردن مقاله بعدی در سایت خود ، درک این موضوع بسیار ضروری است که حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را بنویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف،شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.

اکنون اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان مجذوب کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی مقاله های شما توجه کنند. ما در این مطلب به شما راه هایی برای انتخاب عنوان مناسب معرفی می کنیم؛بنابراین تا انتهای این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

نکات کلیدی برای انتخاب عنوان جذاب

تمرکز روی حل یک مسئله، نه صرفا فروش محصول یا سرویس

اولین قدمی که برای ایجاد یک عنوان مناسب برای مقاله باید بردارید،تمرکز روی کمک به مخاطب است. اگر شما تمامی مقالاتی که دارای رنکینگ بالا در گوگل هستند را چک کنید، متوجه می شوید که تمامی آنها بر روی کمک به مخاطب تمرکز کرده اند.

تلاش برای نوشتن عناوین مختلف

برای نوشتن یک عنوان جذاب تمام موضوعاتی که مربوط به مقاله شما می شود را روی کاغذ بنویسید. سعی کنید با خلاقیت این کار را انجام بدهید و در نهایت بهترین و جذاب ترین موضوع را انتخاب کنید.

تهیه یک لیست از عناوین جذاب

تهیه یک لیست از تیترهای مختلف که جذاب بوده اند و به موفقیت رسیده اند ایده بسیار کاربردی است. این لیست به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از تیترهای موفق الهام بگیرید و راحت تر عناوین عالی و جذاب برای مقاله خود انتخاب کنید. بنابراین شما همیشه می توانید در زمان هایی که ایده ای ندارید از این لیست به عنوان یک منبع الهام بخش جهت نوشتن تیتر استفاده کنید.

حال اگر به دنبال نوشتن تیترهایی با تاثیرگذاری بالا،منحصر به فرد،جذاب و دوست داشتنی هستید از تشکیل این لیست غافل نشوید.برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمامی عناوین خوب را جمع آوری کنید.
  • عناوینی که باعث تشویق شما به خواندن محتوا می شود را در فایلی جداگانه قرار دهید.
  • مشخص کنید چه مدل از عنوان می تواند به شما بیشتر کمک کند.سپس از همان الگو برای نوشتن عنوان استفاده کنید.

استفاده از اعداد (ترجیحا اعداد فرد)

محققان دریافتند که استفاده از اعداد در عناوین باعث افزایش 73درصدی شانس تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می شود. واقعا چه چیزی بیشتر از اضافه کردن اعداد خاص (مانند داده ها) به عنوان باعث هیجان انگیزتر شدن آن برای مخاطب خواهد شد؟ مغز انسان بسیار به اعداد علاقمند است و از آنها استقبال می کند.

طبق مطالعه ای که انجام شد،فردی یکی از عناوین خود را با قرار دادن عدد “7” در عنوان منتشر کردند،تعداد کلیک های مخاطبان با افزایش 20 درصدی مواجه شد.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که مغز انسان به اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج اعتقاد و باور دارد. همچنین این تحقیقات نشان داده اند که اعداد فرد به مخاطبان کمک بیشتری جهت هضم کردن اطلاعات می کنند و باعث می شوند که به راحتی اطلاعات را به یاد بیاورند.

استفاده از کلمات و صفات مثبت

با استفاده از کلمات و صفات مثبت در عنوان خود احساسات مخاطب را مستقیم نشانه میگیرید. این موضوع به نوبه خود باعث جذاب تر شدن عنوان می شود و توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. برخی از صفات مثبت که می توانید از آنها در نوشتن عنوان مقاله خود استفاده کنید، عبارتند از:

  • کامل
  • جالب ترین
  • بهترین
  • بزرگ ترین
  • همیشگی
  • سریع ترین
  • آسان ترین
  • بیشترین
  • عالی ترین
  • داغ ترین
  • قوی ترین

استفاده از کلمات و صفات منفی

ترس قوی ترین حس انسانی است که فرد را وادار به انجام واکنش و یا کار می کند. یک مطالعه انجام شده توسط Outbrain نشان داد که تیترهای دارای کلمات و صفات منفی 30% بیشتر از تیترهای دارای کلمات و صفات مثبت در جلب نظر مخاطب موفق بوده اند. تعدادی از صفات و کلمات منفی که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

  • هرگز
  • بدترین
  • بدون معنی
  • هیچی
  • هیچ کس
  • به هیچ وجه
  • متوقف کردن
  • جلوگیری کردن
  • انجام ندادن

تشکیل جلسات طوفان فکری

طوفان فکری یکی از ایده آل ترین ترفندهای مفید مشارکتی برای خلق ایده است. در مواقعی که هیچ راه دیگری برای انتخاب یک عنوان جذاب به ذهنتان نمی رسد، می توانید از این سلسله جلسات طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید با مشارکت دیگر افراد گروه، تیتری مناسب برای محتوای خود پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *