زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

امروزه در عصر مدرن ، مقدار زیادی از اطلاعات شخصی ما در تلفن های هوشمندمان ذخیره شده اند بنابراین متقابلا خطر هک شدن تلفن همراه نیز افزایش یافته است.

ممکن است بعد از دسترسی یک هکر به تلفن همراه شما، از اطلاعات مهمی مانند اطلاعات بانکی ، عکس‌ های شخصی و ایمیل هایتان سرقت بشود. بنابراین، بهتر است از موبایلتان محافظت کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از هک شدن تلفن همراه خود انجام دهید.امروز در این مقاله چند مورد نکته کلیدی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا از تلفن همراه خود در برابر هک شدن محافظت کنید.

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید

قدم اول و مهم ترین راهکار برای ایمن سازی تلفن همراه خود،استفاده از رمز عبور قوی است. توصیه می کنیم همیشه از رمز عبور پیچیده استفاده کنید؛که شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص باشد. همچنین از استفاده از رمزهای عبوری که به راحتی قابل حدس زدن هستند مانند نام، تاریخ تولد یا هر اطلاعات شخصی دیگر خودداری کنید.

سیستم عامل خود را همیشه به روز نگه دارید

به ‌روزرسانی ‌های سیستم عامل اغلب با وصله‌ های امنیتی ارائه می ‌شوند که هر آسیب پذیری را که هکرها بتوانند از آن برای نفوذ به تلفن همراه شما استفاده کنند، را برطرف می‌کنند. سعی کنید به طور مرتب،سیستم عامل تلفن همراه خود را به روز کنید تا همیشه بروزرسانی های وصله های امنیتی را دریافت کنید.

اپلیکیشن ها را از منابع قابل اعتماد دانلود کنید

اپلیکیشن ها را از منابع قابل اعتماد مانند فروشگاه Google Play (اندروید) یا App Store (آی او اِس) دانلود کنید،چرا که این دو اپلیکیشن فقط برنامه هایی را در فروشگاه خود قرار می دهند که برای تلفن های هوشمند خطری نداشته باشد.همچنین می تواند به محافظت از تلفن همراه شما در برابر بدافزارها یا سایر برنامه های مضر کمک کند. توصیه می کنیم از دانلود برنامه‌ ها از منابع ناشناس خودداری کنید، زیرا ممکن است حاوی ویروس‌هایی باشند که به گوشی شما آسیب برسانند و اطلاعات محرمانه شما را در دسترس هکرها قرار دهند.

استفاده از نرم افزار ضد ویروس

نصب نرم افزار آنتی ویروس بر روی تلفن همراه می تواند به محافظت از آن در برابر انواع بدافزارها از جمله ویروس ها، جاسوس افزارها و اسب های تروجان کمک کند. نرم افزار آنتی ویروس می تواند بدافزار را قبل از اینکه به گوشی شما آسیب برساند شناسایی و حذف کند.

مراقب شبکه های وای فای عمومی باشید

شبکه‌های Wi-Fi عمومی اغلب نا امن هستند، به این خاطر که رهگیری داده‌ های تلفن همراه شما را برای هکرها آسان می‌کند.سعی کنید هنگام انجام فعالیت های حساس مانند عملیات بانکی، خرید آنلاین یا دسترسی به ایمیل‌ های شخصی از استفاده از شبکه‌های Wi-Fi عمومی خودداری کنید.

از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید

احراز هویت دو مرحله ای یک لایه امنیتی اضافی است. این لایه برای دسترسی به حساب بطور همزمان از رمز عبور و ارسال کد فعال سازی پیامکی استفاده میکند. فعال کردن این قابلیت می تواند به جلوگیری از دسترسی هکرها به حساب های شما کمک کند حتی اگر رمز عبور شما را داشته باشند.

مراقب کلاهبرداری های فیشینگ باشید

کلاهبرداری های فیشینگ با جعل صفحات به ظاهر اصلی و حقیقی باعث دریافت اطلاعات شخصی شما میشوند. این اطلاعات ممکن است شامل رمزهای عبور یا جزئیات کارت بانکی شما باشد. توصیه می کنیم همیشه مراقب ایمیل ‌ها یا پیام ‌هایی که از شما می ‌خواهند اطلاعات شخصی ارائه دهید یا روی یک لینک مشکوک کلیک کنید باشید.

خودداری از روت کردن یا جیل بریک کردن گوشی

روت کردن یا جیل بریک کردن گوشی می تواند آن را در برابر انواع مختلف بدافزارها و ویروس ها آسیب پذیر کند. همچنین دسترسی هکرها به اطلاعات تلفن همراه شما را آسان تر میکند.

استفاده از ENCRYPTION

ENCRYPTION (رمزگذاری) فرآیند تبدیل اطلاعات شما به کدی است که فقط شما می توانید به آن دسترسی داشته باشید. با فعال کردن این قابلیت ، می توانید از اطلاعات شخصی خود در گوشی تلفن همراه از هک شدن خود محافظت کنید. همچنین این فرآیند برای اطلاعاتی مانند اطلاعات بانکی، عکس های شخصی و ایمیل ها بسیار مهم است.

استفاده از احراز هویت بیومتریک

احراز هویت بیومتریک، مانند اسکن اثر انگشت یا تشخیص چهره است که می تواند یک لایه امنیتی اضافی برای تلفن همراه شما ایجاد کند. فعال کردن احراز هویت بیومتریک می تواند به جلوگیری از دسترسی هکر ها به طلاعات تلفن همراه شما کمک کند، حتی اگر رمز عبور شما را داشته باشند.

مراقب مهندسی اجتماعی باشید

هکرها برای فریب کاربران و ارائه اطلاعات شخصی یا رمز عبور خود از مهندسی اجتماعی تاکتیکی استفاده می کنند. توصیه می کنیم همیشه مراقب هرگونه درخواست ناشناس برای اطلاعات یا فعالیت های مشکوک باشید. در واقع، اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی، برنامه یا وب سایتی که به آن اعتماد ندارید و ناشناخته هستند ، قرار ندهید.

از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

بکاپ گرفتن منظم از داده های تلفن همراه می تواند به شما در بازیابی آن در صورت گم شدن یا سرقت،کمک کند. برای جلوگیری از دسترسی هکرها به آن، همیشه از اطلاعات خود در یک مکان امن مانند یک سرویس ابری که بتوان از آن نسخه پشتیبان تهیه کرد نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *