زمان تخمین زده شده مطالعه: 5 دقیقه

آشنایی اجمالی با کاشت ناخن

اصطلاح کاشت ناخن به معنی چسباندن یا اضافه کردن ناخن مصنوعی بر روی ناخن های طبیعی است. معمولا برای افزایش مقاومت این ناخن مصنوعی، از نوعی پودر و مایع مخصوص استفاده میشه و بعد از طی کردن مراحل مختلف مثل مانیکور، سوهان کشی و یکسان کردن اندازه ناخنها، کار کاشت انجام میگیره. داشتن ناخن های بلند و سالم نشان دهنده سلامت بدن است. همچنین تاثیر زیادی در افزایش زیبایی دارد. امروزه خانم های زیادی به کاشت برای زیبا سازی ناخن هایشان روی آورده اند.

داشتن ناخن های بد فرم و بد رنگ خیلی از افراد را ترغیب به کاشت ناخن میکند. کاشت برای افرادی که عادت به جوییدن ناخن دارند. یا کسانی که ناخن های شکننده دارند مناسب است. زیرا باعث استحکام و مقاومت ناخن ها میشود.

دیدن مدلهای مختلف کاشت و طراحی روی ناخن تاثیری که بر روی زیبایی دستها و افزایش اعتماد به نفس داره. افزایش اعتماد به نفس یکی از موارد مهم در افزایش تقاضا برای کاشت ناخن در بین خانم ها می باشد.

انواع روش ها

کاشت با تیپ – فرمر

کاشت ناخن و انواع آن

تیپ

تیپ ناخن یک ساختار مسطح و همشکل با ناخن طبیعی ما است. که برای پایه کاشت روی ناخن اصلی چسبانده میشود. روی آن را با مواد کاشت ناخن پوشش میدن تا استحکام ناخن بیشتر بشه و ظاهر آن مرتب و یکدست شود. در واقع نوعی ناخن مصنوعی است که روی ناخن چسبانده میشود. میتوانید توسط آن طول ناخن را به هر اندازه که تمایل دارید، افزایش بدهید.

کاشت با فرمر

تیپ ناخن یک ساختار مسطح و همشکل با ناخن طبیعی ما است. این روش برای پایه کاشت روی ناخن اصلی چسبانده میشود. روی آن را با مواد کاشت ناخن پوشش میدهند تا استحکام ناخن بیشترشده و ظاهر آن مرتب و یکدست شود.
در واقع نوعی ناخن مصنوعی هست که روی ناخن چسبانده میشه و میتوانید توسط آن طول ناخن رو به هر اندازه که تمایل دارید، افزایش بدهید

معرفی انواع روش ها

پودری

یک روش رایج برای کاشت ناخن است و در این روش از مواد کامپوزیت اکریلیک که حالت پودری دارد استفاده میشود. این روش آسان تر و قیمت مناسب تری دارد در این روش از پودر مخصوص کاشت و محلول لیکوئید استفاده میشود. زمانی که پودر با این محلول مخلوط شود حالت نرم و خمیری پیدا میکند و آن را بر روی ناخن طبیعی می‌شود شکل داد سرعت عمل ناخن کار باید برای شکل دهی به این پودر بالا باشد چون پور زود سفت و محکم میشود. این پودر رنگی شفاف دارد و در رنگ سفید و هوایی موجود است. همچنین دارای ماندگاری بالایی می باشد. این روش به کاهش آسیب مانند شکست ناخن کمک میکند. همچنین استحکام زیادی روی ناخن دارد.

ژل

کاشت ناخن با ژل، یکی دیگر از انواع کاشت است. این روش از ماده ژل کامپوزیت تشکیل شده. همچنین به عنوان پوشش ژلیش ناخن هم مورد استفاده قرار میگیرد. برای کاشت با ژل به لیکوئید نیازی نیست و مواد کاشتاز همان ابتدا حالت ژلی دارند. با استفاده از قلمو مخصوص، بر روی ناخن طبیعی شما پوشش میدهند. سپس ناخن را در دستگاه UV قرار میدهیم. و ظاهر طبیعی و براقی را برای ناخن به وجود می آورد. این روش بدون بو است و ظاهری براق و ظریف به ناخن میدهد. این روش هیچ گونه حساسیتی به همراه ندارد.

فایبر گلاس

کاشت ناخن فایبر گلاس با عنوان کاشت فیبر ،ابریشمی یا سیلکی هم نام دارد. این نوع کاشت نسبت به دو نوع کاشت قبلی محبوبیت زیادی ندارد.

برای این نوع کاشت رشته های پلاستیکی روی ناخن طبیعی چسبیده میشود. بعد از مشخص نمودن اندازه ناخن آن را با اسپری مخصوص خشک میکنیم تا استحکام ناخن بیشتر شود و ظاهری طبیعی پیدا کند. این روش نیز بدون بو است و برداشتن آن بسیار ساده است.

روش بیبی بومر

این مدل کاشت طرفداران زیادی دارد و از دو رنگ پودر یا ژل استفاده میشود. درنهایت ظاهری سایه روشن برای ناخن به وجود می آورد و نیازی به لاک ژل وجود ندارد و با ترکیب مرز بین سفید و هلویی سایه روشن زیبایی به وجود می آید.

فیبر یا گیاهی

موادی که برای کاشت فیبر یا گیاهی استفاده می‌شود شبیه مواد ژله ای هستند ولی از لحاظ فرمولاسیون با ژل متفاوتند و ریشه کاملا گیاهی و بدون ایجاد حساسیت دارند. بعد از این نوع کاشت هم دست ها حتما باید در دستگاه یو وی قرار گیرند.

دیپینگ

در این روش بعد از زیرسازی و سوهان کشی ناخن بدون استفاده از لیکویید و تنها با پودر و پرایمر، کاشت انجام میشود. به این صورت که یک لایه پرایمر به ناخن آغشته میکنیم. ناخن را به صورت عمودی داخل پودر فرو میبریم. این کار در چند مرحله انجام می‌گیرد و در نهایت سوهان کشی می‌شود.

انواع مدل های رایج

  • مدل گرد
  • مربعی
  • گلدونی
  • بیضی یا بادومی
  • نوک تیز
  • ژورنالی
  • ماتیکی
  • فرنچ
  • میندال یا زاویه دار

سخن آخر

روش ها و متدهای خیلی بیشماری برای کاشت ناخن وجود دارد که میتوانید متناسب با هزینه‌ای که برای اینکار در نظر دارید و همچنین سلیقه و نظر خود بهترین روش را انتخاب کنید و از داشتن ناخنهایی فوق العاده زیبا و جذاب لذت ببرید و از این طریق اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کنید.
روش های کاشت بسیار زیاد است در این مطلب ما به بخشی از این روش ها پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *