زمان تخمین زده شده مطالعه: 8 دقیقه

چگونه از شکرگزاری برای افزایش درآمد استفاده کنیم؟

شکرگزاری چیست؟

شکرگزاری و افزایش درآمد: شکرگزاری در لغت به معنای نیایش و سپاسگزاری است و شکرگزاری کردن به معنای سپاسگزاری از خداوند بابت نعمت های بیکران می باشد. همچنین شکرگزاری در عمل یعنی شما بابت چیزهایی که در زندگی کنونی خود دارید سپاسگزار خداوند هستید.

فواید شکرگزاری از پروردگار

با یک نگاه به زندگی خود هزاران نعمت که پروردگار به شما بخشیده را میبینید. هزاران نعمتی که شاید برایتان تکراری شده باشند و مدتی است به آنها بی توجه هستید با این حال بسیاری از افراد در این کره خاکی آرزوی داشتن این نعمت ها را دارند.

 به عنوان مثال اگر سلامتی شما در خطر باشد تازه متوجه میشوید قدردان این نعمت نبوده اید.

شکرگزاری وظیفه اخلاقی همه ی انسان ها است که تاثیر شگرفی در حالات روحی و روانی و همچنین زندگی او خواهد داشت.

«خداوند در آیه 7 سوره ابراهیم می فرماید»:

«و (باز به خاطر آرید) وقتی که خدا اعلام فرمود که شما بندگان اگر شکر نعمت به جای آرید بر نعمت شما می‌افزایم و اگر کفران کنید عذاب من بسیار سخت است.»

این تاکید پروردگار به شکرگزاری به این دلیل است که شکرگزاری تاثیر بسیار مثبتی در زندگی ما دارد. در واقع شکرگزاری هم از لحاظ معنوی باعث رشد ما می شود و هم نعمت های زندگی ما را افزایش میدهد.

انواع شکرگزاری

ما به سه صورت میتوانیم شکرگزاری کنیم :

حالت اول شکرگزاری قلبی است.در این نوع شکرگزاری،شما در قلب خود از خداوند بابت تمام نعمت های زندگیتان سپاس گزاری می کنید.

در حالت دوم یعنی شکرگزاری زبانی،شما از خداوند سپاسگزاری میکنید و می گویید خدایا شکرت و در حالت سوم یعنی حالت عملی که بهترین نوع شکرگزاری می باشد شما قدر داشته های خود را بیشتر میدانید و از آنها مراقبت می کنید،آنها را در راه درست مصرف می کنید.

تاثیر شکرگزاری در افزایش درآمد

اگر شما به مقدار درآمد کنونی خود از پروردگار سپاسگزار باشید درآمد بیشتری به سوی شما جذب می شود. و برعکس اگر مدام در حال گله و شکایت باشید روز به روز به فقر نزدیک تر می شوید.

برخی از افراد در مورد وضعیت مالی خود گله مند هستند مخصوصا زمانی که قرار است پولی پرداخت کنند.

همچنین به این مورد توجه داشته باشید که هنگام شکرگزاری بابت درآمد نباید نسبت به دیگران که درآمد بیشتری دارند حس حسادت داشته باشیم. در هنگام شکرگزاری به خاطر نعمت هایی که به دیگران میرسد هم خوشنود شوید. اگر شخصی ماشین یا خانه جدیدی خریداری کرد شما به گونه ای خوشحال شوید انگار خودتان ماشین و خانه جدید خریده اید.

اگر ماشین مدل بالایی در خیابان میبینید افسوس نخورید و آه نکشید؛بلکه بگویید من هم حتما میتوانم ماشینی مانند این را بخرم. احساسات منفی را از خودتون دور کنید.

اگر دارای شغلی هستید که به آن علاقه دارید و بابت درآمد آن رضایت دارید از خداوند سپاسگزار باشید. اگر هم به شغلتان علاقه ای ندارید، بدانید خیلی از افراد هستند که شغلی ندارند و آرزوی داشتن شغل را دارند. پس به خاطر شغلتان سپاسگزار خداوند باشید و مطمئن باشید در آینده به شغل دلخواهتان دست پیدا می کنید.

هنگام پرداخت صورتحسابها و قبض ها به این موضوع فکر کنید که این هزینه ها در برابر نعمت هایی که از آنها استفاده میکنید بسیار ناچیز است.

 اگر صورتحساب مربوط به اجاره خانه است باید از خداوند بابت داشتن خانه ای که دارید شکرگزاری کنید.

در صورتی که صورتحساب شما مربوط به قبض آب و برق و گاز می شود به این فکر کنید که اگر این نعمت ها را نداشتید چه کار می کردید؟ بدون وجود آب باز هم می توانستید به همین راحتی به حمام بروید؟اگر برق نبود امورات را چگونه می گذراندید؟ اگر گاز نبود در شب های سرد زمستان چگونه خانه خود را گرم می کردید؟

زمانی که به این موارد فکر می کنید که تنها با پرداخت هزینه جزئی میتوانید از این نعمات بهره مند شوید خداوند را بابت تمام این نعمات سپاسگزاری می کنید.

دفعه بعد که قبضی به دستتان رسید روی قبض بنویسید خدایا شکرت که توان پرداخت قبض را دارم و وقتی پرداخت شد بنویسید خدایا شکرت پرداخت شد. اگر هم پول پرداخت را ندارید بنویسید خدایا به من توان پرداخت پرداخت این قبض را بده.سپاسگزاری نسبت به پولی که پرداخت کرده اید تضمین می کند که در آینده پول بیشتری بدست می آورید.

چند تمرین برای افزایش ثروت

  • تمرین چک شگفت انگیز

در این تمرین شما روی یک چک سفید امضا به نام خودتان،هر مبلغی که دوست دارید بدست آورید را در آن می نویسید.زمانی که نیاز دارید آن مبلغ به دست شما برسد را هم موعد چک قرار دهید. این چک را هر روز نگاه کنید و هر بار که آن را می بینید طوری احساس خوشنودی کنید انگار آن مبلغ به دستتان رسیده است. سعی کنید مبلغ چک را رقمی بنویسید که برایتان قابل باور باشد(لازم نیست از چک واقعی استفاده کنید می توانید با کاغذ باطله یک چک برای خودتان درست کنید.)

  • تمرین بازی فراوانی

در این بازی شما فرض میکنید هر روز مبلغ مشخصی به حساب شما واریز می شود(این بازی 365 روز ادامه دارد.) روز اول یک میلیون، روز دوم دو میلیون و …تا روز 365ام که 365میلیون به حساب شما واریز می شود. این بازی را باید هر روز انجام دهید و اگر یک روز را فراموش کردید دوباره باید از روز اول شروع کنید.پول دریافتی در بازی را نمی توانید برای خود خرج کنید و یا پس انداز نمایید. هدف ازاین بازی آماده کردن ذهن شما برای پذیرش مبالغ بالای پول است.

  • تمرین دفتر شکرگزاری

در این تمرین شما یک دفتر یادداشت تهیه می کنید و هر روز صبح 10 مورد از نعمات که به خاطر داشتن آنها از پروردگار سپاس گزار هستید را در دفترتان می نویسید.می توانید بابت سلامتی،داشتن خانواده،تحصیلات،هوای پاک و غیره از خداوند شکرگزار باشد. اما چون هدف شما افزایش ثروت هست پس میتوانید بیشتر به دلیل پول و امکاناتی که به دستتان می رسد از خداوند تشکر کنید.

نمونه جملات برای شکرگزاری روزانه

  • خدایا بابت شغلی که در حال حاضر دارم از تو سپاس گزارم.
  • خدایا بابت حقوقی که هر ماه می گیریم از تو سپاس گزارم.
  • خدایا به خاطر حساب بانکی پر پولم از تو سپاس گزارم.
  • خدایا به خاطر هدیه ای که از رئیسم گرفتم از تو سپاس گزارم.

همچنین می توانید در این دفتر به خاطر چیزهایی که دوست دارید در آینده به آنها برسید از خدا سپاس گزاری کنید. توجه کنید که باید این موارد رو طوری بیان کنید انگار به آنها رسیده اید.

  • خدایا بابت شغل عالی ای که بهش رسیدم ازت سپاس گزارم.
  • خدایا به خاطر پولی که برای پرداخت رهن خانه به دستم رسیده است از تو سپاس گزارم.
  • خدایا به خاطر افزایش حقوقم به میزان دو میلیون تومان از تو سپاس گزارم.

این تمرین در کتاب معجزه سپاس گزاری اثر راندا برن بیشتر توضیح داده است.

چرا با وجود شکرگزاری باز هم در زندگی خود تغییری نمی بینیم؟

اگر به صورت مداوم در حال شکرگزاری هستید اما هنوز تغییری یا افزایش درآمد در زندگی خودتان حس نمی کنید،ممکن است احساسات منفی را به طور کامل از خود دور نکرده باشید. پیشنهاد ما مطالعه مطلب ” فنگ شویی و انواع روش ها ” برای افزایش تمرکز و دوری از تفکرات منفی است. اگر هنوز هم نسبت به بی پولی خود شکایت دارید پس یعنی شکرگزاری شما درست نیست. یا ممکن است توقع داشته باشید یک کیسه پول از آسمان برایتان به زمین بیفتد اما اینطور نیست. افزایش ثروت منحصر به کسب پول نمی شود. آثار افزایش ثروت را در تخفیف هایی که از خریدهایتان می گیرید می توانید ببینید.

برای مثال ممکن است ترفیع شغلی بگیرید و یا گاهی اوقات پولی از کسی طلب دارید را توانستید پس از مدتی وصول کنید یا به یک کالایی نیاز دارید بعد از مدتی آن را پیدا می کنید یا وسیله ای که باید خریداری می کردید را از کسی هدیه می گیرید. همه ی این موارد از آثار شکرگزاری و نشانه هایی از افزایش ثروت (درآمد) می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *