سیستم عامل ویندوز برای ارائه برخی خدمات از GPS داخلی رایانه و یا دیگر سیستم های موقعیت یاب استفاده میکند. این سیستم ها در برخی مواقع از دکل های BTS و آدرس IP نیز برای یافتن موقعیت رایانه استفاده میکنند. برخی از کاربران به دلایل مختلف علاقه ای به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود نداشته و بیشتر تمایل به غیر فعال نمودن لوکیشن ویندوز دارند. این دلایل بیشتر میتواند از لحاظ امنیت و حریم خصوصی ویندوز برای کاربران مهم باشد. در این مطلب چگونگی غیر فعال نمودن لوکیشن ویندوز را آموزش میدهیم.

آموزش

برای غیر فعال نمودن لوکیشن ویندوز ابتدا وارد Settings سیستم عامل خود شوید. Privace & Security را انتخاب کنید. سپس آیتم Location را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

غیر فعال نمودن لوکیشن ویندوز

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید دو آیتم با نام های Location service و Let app access you location وجود دارند. ما این دو آیتم را به شما توضیح میدهیم تا خودتان بسته به نیاز کاربری خود آن ها را فعال یا غیر فعال نمایید.

  • Location service

این گزینه به شما امکان غیر فعال نمودن کامل سیستم موقعیت یاب رایانه را میدهد.

  • Let app access you location

با انتخاب این آیتم شما لیستی از نرم افزارهای رایانه خود را که از سیستم موقعیت یاب استفاده میکنند مشاهده میکنید. در کنار هر نرم افزار یک کلید فعال/غیرفعال نمودن وجود دارد. شما میتوانید به انتخاب خودتان دسترسی به موقعیت مکانی را در این نرم افزارهای فعال یا غیر فعال نمایید.

بهتر است برای اطمینان از ثبت شدن تنظیمات یکبار رایانه خود را Restart خاموش/روشن نمایید.

البته این نکته را نیز باید یادآوری کنیم که افزایش امنیت ویندوز فقط با اینکار میسر نمیگردد. بلکه پایه افزایش امنیت و حریم خصوصی در سیستم عامل مایکروسافت خرید لایسنس اورجینال و قانونی ویندوز و دوری نمودن از فعال سازها غیرقانونی و کرک های سیسم عامل میباشد. اگر تمایل به دانستن تفاوت بین لایسنس قانونی و نرم افزارهای Crack – Patch و Keygen دارید مقاله ” فرق license – crack – patch – keygen ” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *