زمان تخمین زده شده مطالعه: 7 دقیقه

تاریخچه لاک ناخن | آشنایی

انواع لاک ناخن از هزاران سال پیش مورد استفاده بوده و خانم ها از پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح به زیبایی ناخن هایشان اهمیت می دادند. با مواد رنگی و طبیعی برای خود لاک ناخن درست می کردند. در آن زمان موادی چون حنا، ترکیب سفیده تخم مرغ ، رنگ های گیاهی و موم زنبور عسل، برای رنگ دادن به ناخن ها استفاده می شدند و به رنگ صورتی و قرمز در می آمد. اشراف‌زادگان ثروتمند ناخن‌هایشان را با طلا و نقره تزیین می‌کردند. این کارها بیشتر میان مردمان کشورهای چین، هند و تمدن بابل رواج زیادی داشته است.

لاک ناخن و انواع آن | نکات مهم در خرید لاک ناخن

از سال ۱۹۳۰ لاک ناخن وارد بازار شد و با استقبال چشمگیری روبرو گردید. کمپانی های مختلفی لوازم آرایشی برای افزایش فروش خود ، هر ساله مدل های جدیدی از لاک را روانه بازار می کنند.
شما باید بدانید که چه نوع لاکی می خواهید و کدام یک برای هدف شما مناسب تر هستند. با این کار می توانید بهترین و زیباترین طرح را روی ناخن های خود داشته باشید و از آن لذت ببرید. بنابراین قبل از هر کاری باید با تمام مدل ها و فرمولاسیون های لاک آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

لاک مات

رنگ این لاک ها مات بوده و معمولا برای براق کردن قسمتی یا همه آن از برق ناخن استفاده می شود. از لاک های مات برای آرایش زیر ناخن هم استفاده میکنند.
محبوب‌ترین رنگ لاک مات مشکی و سرمه‌ای و بادمجانی است.

لاک ساده و براق

این مدل قدیمی‌ترین نوع لاک است. از همان زمان که لاک اختراع شد و خانم‌ها برای زیبایی بیشتر دست و پا از آن استفاده کردند. اولین رنگ‌هایی که یک لاک ناخن داشت، قرمز آتشی یا قرمز انگلیسی و نارنجی بود و تا مدت‌ها فقط و فقط خانم‌ها حق انتخاب بین این دو رنگ را داشتند! اما حالا همه‌ی ما این مدل لاک را دیده‌ایم و شاید ده‌ها رنگ از آن را داشته باشیم.

لاک آینه ای

براقیت بیشتری به ناخن های شما داده و انواع لاک آینه ای که به نام های کروم یا متالیک نیز شناخته می شوند، مناسب هستند. این لاک ها درخششی ایجاد می کنند که مانند آینه صاف و براق است.
نکته ای که هنگام استفاده از این لاک ناخن باید مد نظر قرار دهید، صاف بودن سطح ناخن های شماست. اگر ناخن های شما کاملا صاف و صیقلی نباشند، نمی توانید براقیت و زیبایی مورد نظر را ایجاد کنید. به همین دلیل مانیکور ناخن قبل از لاک از مراحل مهمی محسوب می شود. همچنین، باید دقت کنید که لاک کاملا صاف و یکدست روی ناخن پخش شود.
برای سلیقه ها، استایل ها، موقعیت ها و فصل های گوناگون قابل استفاده هستند.
و شکل فلزی و براق میدهند

لاک شاین یا اکلیلی

این مدل لاک پر از اکلیل است و درخشش زیادی به ناخن های تان می‌دهد. پس بهتر است در مجالس و مهمانی‌ها استفاده کنید و شاید به این علت است که در لاک ناخن عروس ترکیبی از لاک سفید براق و لاک اکلیلی می‌بینیم. این مدل لاک هم تنوع زیادی دارد، مثل لاک اکلیلی ساده با اکلیل‌های ریز یا لاک اکلیلی با اکلیل درشت و یا لاک‌های اکلیلی که در آن‌ها چند رنگ اکلیل وجود دارد. بعضی هم اکلیلشان شکل‌های متنوعی مثل قلبی، ستاره‌ای و یا مربعی دارد.

لاک نئونی

اگر شما فردی هستید که به رنگ های شاد و جیغ علاقه دارید و علاقه دارید ناخن هایتان حتی در نور کم بدرخشد، لاک نئونی یا شبرنگ انتخاب مناسبی است. رنگ های این نوع اغلب قرمز، نارنجی، زرد و فسفری جیغ هستند و در گرمای تابستان جلوه فوق العاده ای به ناخن های شما می بخشند.
فرمولاسیون این لاک ها به گونه ای است که پرتوهای نور را به خود جذب کرده و در مکان های کم نور آن را بازتاب می کنند.
رنگ این لاک ها مانند ماژیک های هایلایت است

لاک مغناطیسی

لاک مغناطیسی هم از جدیدترین مدل‌هاست و لاک گربه‌ای زیرمجموعه‌ی آن محسوب می‌شود. شما این لاک را می‌زنید و قبل از خشک شدن به وسیله‌ی آهنربای ریزی که روی سرپوش آن است شروع به طرح دادن و ایجاد موج روی آن می‌کنید. در این لاک براده آهن است.این نوع لاک نیازمند دستگاه است

لاک مخملی

لاک ناخن مخملی پرزهای ریزی دارد که پس از خشک شدن حالت مخملی روی ناخن ایجاد می کند. این لاک ها مقاومت بسیار پایینی دارند و در صورت تماس با آب نیز به سرعت پرزهای آن می ریزد. به همین دلیل کمتر مورد استقبال واقع شده. هنگام انتخاب رنگ آن به جنس و رنگ پارچه‌ی لباستان هم توجه کنید.

لاک هولوگرافیک

لاک هولوگرافیک از دسته لاک های اکلیلی است که حالت چند رنگ و رنگین کمانی دارد . این لاک ها شاین بسیار زیادی دارند گزینه مناسبی برای مهمانی های شبانه محسوب می شود و رنگ های تیره آن جلوه بیشتری دارد.

لاک ژله ای

لاک ناخن ژله ای یکی از جدیدترین انواع لاک ناخن است که بیشتر در سالن های ناخن کاربرد دارد. این نوع لاک ها بسیار مقاوم هستند و برای خشک شدن به دستگاه UV یا LED نیاز دارند. برای خرید دستگاه UV کلیک کنید. لاک های ژله ای به ژلیش یا لاک ژل معروف هستند، رنگ های فوق العاده زیبا دارد
برای استفاده از لاکژل ها باید ابتدا یک لایه نازک از لاک را روی ناخن بزنید و زیر دستگاه آن را کاملا خشک کنید. سپس یک لایه دیگر بزنید و دوباره به مدت چند ثانیه در دستگاه قرار دهید تا خشک شود. برای زیبایی و مقاومت بیشتر می توانید از یک لایه تاپ کت بر روی آن نیز استفاده کنید.پاک کردن این نوع لاک ساده نیست

استفاده از لاک ناخن برای چه افرادی مضر است؟

  • لاک برای زنان باردار

زنان باردار نباید از لاک هایی که نیاز به استفاده از دستگاه UV دارند استفاده کنند. برای آشنایی با دستگاه UV ناخن مطلب ” دستگاه UV ناحن چیست ” را مطالعه کنید. مواد شیمیایی موجود در لاک برای سلامت زنان باردار خطرناک است.

  • لاک برای کودکان

این محصولات دارای مواد شمیایی هستند. این برای کودکانی که مدام در حال جویدن ناخن هستند، خطر دارد. از لاک ناخن برای کودک زیر ۷ سال استفاده نکنید.

نکات مهم در خرید لاک ناخن

در انتخاب لاک ناخن به گواهی اصالت محصول توجه کنید. از خریدن لاک ناخن از مغازه هایی که گواهی اصالت محصول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ندارند پرهیز کنید.

از خرید محصولات از دست فروشان در گذرها،‌ متروها، مغازه های غیر معتبر و سوپری ها پرهیز کنید. زیرا محصولات غیر اصل، مشکلات بهداشتی و عفونت های قارچی را برای شما به وجود می آورد.
اگر پوست حساسی دارید از محصولات هیپو آلرژیک استفاده کنید. محصولاتی که حساسیت کمی داشته و به رنگ و جنس پوست شما صدمه نمی زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *