استفاده از نسخه‌های غیرقانونی ویندوز (ویندوز کرک شده) می‌تواند خطرات امنیتی و مشکلات فنی زیادی را به همراه داشته باشد. در اینجا به برخی از آمار و ارقام مربوط به این موضوع اشاره می‌کنیم:

خطرات امنیتی نسخه های غیر قانونی ویندوز:

بدافزار: طبق گزارش مایکروسافت، 68% از کامپیوترهایی که از نسخه‌های غیرقانونی ویندوز استفاده می‌کنند، به بدافزار آلوده هستند.

ویروس‌ها: 57% از کامپیوترهایی که از ویندوز کرک شده استفاده می‌کنند، به ویروس آلوده هستند.

هک شدن: 39% از کامپیوترهایی که از نسخه‌های غیرقانونی ویندوز استفاده می‌کنند، هک شده‌اند.

برای نمایش آمار لحظه ای میزان آسیب پذیری های سایبری شناسایی شده در جهان اینجا کلیک کنید.

مشکلات فنی ویندوز کرک شده:

ناپایداری: 42% از کاربران نسخه‌های غیرقانونی ویندوز گزارش می‌دهند که کامپیوتر آنها به طور مکرر خاموش می‌شود یا با مشکلاتی مانند کندی و عدم کارایی برنامه‌ها مواجه می‌شود.

از دست رفتن اطلاعات: 28% از کاربران ویندوز کرک شده گزارش می‌دهند که اطلاعات خود را به دلیل مشکلات فنی از دست داده‌اند.

عدم پشتیبانی در ویندوز کرک شده: کاربران ویندوزهای کرک شده به پشتیبانی فنی مایکروسافت دسترسی ندارند.

متاسفانه در ایران بیشتر افراد به خیال اینکه با استفاده از ویندوز کرک شده (نسخه های غیر قانونی ویندوز) در واقع مایکروسافت را دور میزنند و ویندوز را بصورت رایگان تهیه میکنند به استفاده از این مدل ویندوزها روی می آورند. اما نمیدانند که در واقع این ویندوزهای کرک شده یا به خیال خودشان ویندوز رایگان به شدت دارای مشکلات امنیتی – ناپایداری و غیره می باشند. تصور کنید چندین ساعت برای نصب و تنظیم نرم افزارها و ویندوزتان وقت گذاشته اید اما به ناگاه ویندوز دچار خطا شده و مجبور میشوید مجددا آن را نصب کنید. این موضوع خیلی خیلی آزاردهنده است.

در تمامی موارد تا زمانی که شما از ویندوزهای کرک شده استفاده میکنید راه حل های امنیتی مانند نصب آنتی ویروس برای رایانه شما کار ساز نیست زیرا هسته سیستم عامل شما دچار مشکل است و شما با برخی تنظیمات بر روی ویندوز فقط به ظاهر ویندوز خود را ایمن میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *