زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

شغل های پرطرفدار هوش مصنوعی را بیشتر بشنایید : هوش مصنوعی (AI) زندگی ما را متحول خواهد کرد، درحالی‌که هوش مصنوعی ممکن است برخی مشاغل را اشغال کند، هزاران شغل را نیز ایجاد خواهد کرد.

به گزارش thepinknews، بسیاری از فعالان در حوزه فناوری بر این باورند که هوش مصنوعی همان تأثیری را خواهد داشت که اینترنت،تلفن ‌های هوشمند و وب بر زندگی ما انسان ها گذاشته است.

هوش مصنوعی یکی از زمینه ‌های در حال رشد ، در فناوری است و فرصت ‌های شغلی هیجان‌ انگیزی برای کسانی که به دنبال آینده ‌سازی حرفه ‌ای خود هستند، وجود دارد. پیش‌بینی ‌هایی وجود دارد که هوش مصنوعی تا سال 2025  ، 97 میلیون شغل جدید ایجاد می‌کند. همچنین بسیاری از کسب ‌و کارها در تلاش برای جستجو افراد واجد شرایطی هستند که بتوانند در این حوزه ها مشغول به کار شوند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به تغییر شغل فکر می‌کنید، ما امروز در این مقاله 8 شغل را در هوش مصنوعی شناسایی کرده ‌ایم که در سال‌ های آتی،احتمالا تقاضای زیادی خواهند داشت. البته این شغل ‌ها به دانش قبلی از علوم کامپیوتر و ریاضیات نیاز دارند، که دوره‌ های آنلاین در این زمینه به سرعت در حال افزایش ‌هستند. بنابراین اگر به فکر مهارت مجدد خود برای حرفه هوش مصنوعی هستید، یکی از موارد زیر را به عنوان شغل های پرطرفدار هوش مصنوعی انتخاب کنید :

مهندس یادگیری ماشین

یکی از پر تقاضاترین شغل ‌های مرتبط با هوش مصنوعی، مهندس یادگیری ماشین می باشد که مسئول طراحی،ساخت و استقرار مدل‌ های یادگیری ماشین است. شما در این شغل با مجموعه داده‌ های بزرگ کار می‌کنید،الگوریتم ‌ها را توسعه می‌دهید و مدل‌ها را برای عملکرد بهینه می‌کنید. این حرفه‌ به عنوان یک مهندس یادگیری ماشین، شغلی پر درآمد و امنیت بسیار زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

متخصص اخلاق هوش مصنوعی

یکی از بزرگ ‌ترین نگرانی‌ های مرتبط با هوش مصنوعی، تعصبی است که می‌تواند به دلیل تعصبات انسانی در طول برنامه ‌نویسی ایجاد شود. به همین خاطر، یک متخصص اخلاق هوش مصنوعی کلید بی‌ طرفی هوش مصنوعی می باشد.

یک متخصص اخلاق هوش مصنوعی مسئول اطمینان از توسعه،استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به روشی اخلاقی و مسئولانه است. این شامل شناسایی مسائل اخلاقی بالقوه و تدوین دستورالعمل ‌ها و سیاست ‌های توسعه هوش مصنوعی هم نیز است. مانند سایر شغل ‌های موجود در این فهرست،شما بعد از انتخاب این حرفه،به پیشینه ‌ای در علوم کامپیوتر نیاز دارید،اما پیش‌ زمینه قوی در اخلاق و فلسفه هم نیز لازم است.

دانشمند داده

برخی سال 2023 را سال دانشمند داده می ‌دانند. این در حالیست که نزدیک به 32000 فرصت شغلی در Linkedin، ارائه شده. یک دانشمند داده، مقادیر زیادی از داده‌ ها و اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کند تا الگوها و بینش‌ هایی را که به تصمیمات تجاری کمک می‌کند را بررسی کند. این شامل استفاده از الگوریتم ‌های یادگیری ماشین و مدل ‌های آماری برای شناسایی روندها و انجام پیش‌ بینی است. همچنین برای انتخاب این حرفه،یک پیشینه قوی در آمار، ریاضیات و علوم کامپیوتر مورد نیاز است.

محقق هوش مصنوعی

شغل،تحقیقات در هوش مصنوعی فرصت فوق‌العاده ‌ای را برای افراد مختلف ارائه می ‌دهد. یک محقق هوش مصنوعی مسئول توسعه الگوریتم‌ ها و مدل‌ های جدید برای یادگیری ماشین است. این شامل تحقیق در مورد تکنیک ‌های یادگیری ماشین، آزمایش با رویکردهای مختلف و انتشار نتایج است.

مهندس رباتیک

یک مهندس رباتیک مسئول طراحی و ساخت ربات ‌هایی است که می‌توانند وظایف خاص را انجام دهند. این شامل ادغام الگوریتم ‌های یادگیری ماشین در سیستم کنترل ربات است تا آن را قادر به یادگیری و سازگاری با موقعیت ‌های جدید کند. توجه داشته باشید که شما برای انتخاب این شغل،به یک پیش ‌زمینه قوی در مهندسی برق و مکانیک نیاز دارید.

مهندس پردازش زبان طبیعی (NLP)

یک مهندس NLP مسئول توسعه الگوریتم ‌ها و مدل ‌هایی برای پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ های زبان طبیعی است. این شامل کار با مجموعه داده‌ های بزرگ متن و گفتار، توسعه الگوریتم‌ هایی برای تجزیه و تحلیل و طبقه‌ بندی اطلاعات و بهینه ‌سازی مدل ‌ها است. علاقه به زبان و مهارت ‌های حل مسئله برای تبدیل شدن به یک مهندس موفق NLP ضروری است.

مهندس بینایی کامپیوتر

یک مهندس بینایی کامپیوتر، «دیدن» تصاویر و ویدیوها را برای رایانه ‌ها آسان‌ تر می‌کند. آن ها الگوریتم ‌ها و مدل‌ هایی را برای تجزیه و تحلیل داده‌ های بصری توسعه می ‌دهند. این شامل کار با مجموعه اطلاعات بزرگی از تصاویر و فیلم ‌ها، توسعه الگوریتم ‌هایی برای شناسایی اشیاء و الگوها و بهینه ‌سازی مدل‌ ها برای دقت است.

مدیر محصول هوش مصنوعی

یکی دیگر از شغل های پرطرفدار هوش مصنوعی مسئول نظارت بر توسعه محصولات و خدمات مبتی بر AI می باشد. یک مدیر محصول هوش مصنوعی مسئول نظارت بر توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شامل شناسایی نیازهای کاربر، تعریف الزامات محصول و مدیریت فرآیند توسعه است. برای موفقیت در این شغل، به پیشینه ‌ای در مدیریت محصول و درک کاملی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *