زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

در حال گشت و گذار در رایانه و فایل های خود هستید که ناگهان با فایلی عجیب که پسوند crdownload. دارد برخورد میکنید! در برخی از مواقع این فایل دارای حجم زیادی است. ما در این مطلب شما را با این فایل آشنا مینماییم. همچنین روش اجرای این نوع فرمت را به طور کامل آموزش میدهیم.

پسوند crdownload. توسط مروگر های chrome و Edge ایجاد میشود. این پسوند زمانی تولید میشود که فایل بزرگی در حال دانلود باشد اما به ناگاه متوقف شود. این توقف میتواند به دلیل سرعت اینترنت و غیره باشد. در واقع این فایل بطور موقتی توسط مرورگر تولید میشود و پس از اتمام دانلود بطور خودکار به پسوند اصلی که شاید Mp4 – Avi یا هر چیز دیگری باشد تبدیل می گردد. راه حل کلی برای مشاهده محتوای این فایل از سرگیری مجدد دانلود آن است.

فایل با پسوند crdownload. چیست و چگونه آن را اجرا کنیم
فایلی با پسوند crdownload.

مرورگر های دیگر مانند Internet Explorer یا Mozila نیز شبیه پسوند crdownload. را تولید میکنند اما دارای نام دیگری از قبیل Part. یا Partial. و غیره میباشند. اما چون مدتی است که بیشتر مرورگرها از سورس Chromium برای ساخت نرم افزار خود استفاده میکنند این فرایند شبیه هم می باشد. پس برای بررسی محتوای داخلی فایل دارای پسوند crdowbload. بهترین روش ادامه دانلود فایل می باشد. طبق دو راه حل زیر فایل ناقص را بطور کامل دانلود کنید.

ابتدا به بخش Downloads مرورگر Chrome میرویم. اینکار را به 2 روش میتوان انجام داد. اول : مراجعه به 3 نقطه بالا سمت راست مرورگر و انتخاب گزینه Downloads (مانند تصویر زیر)

فایل با پسوند crdownload. چیست و چگونه آن را اجرا کنیم
انتخاب گزینه Downloads در بخش 3 نقطه

دوم : استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + J کیبورد و ورود مستقیم به بخش دانلود مرورگر (مانند تصویر زیر)

فایل با پسوند crdownload. چیست و چگونه آن را اجرا کنیم
دکمه ترکیبی Ctrl + J برای ورود به بخش Download مرورگر

روش اجرای پسوند crdownload.

برای اجرای این نوع فایل 2 روش کلی وجود دارد:

  • تغییر پسوند
  • اجرا توسط نرم افزار

روش اول: تغییر پسوند ابتدا باید به پوشه download رایانه خود مراجعه کنید. با راست کلیک بر روی فایل با پسوند crdownload. مورد نظر پسوند آن را به Mp4 یا Avi تغییر دهید. شاید تغییر به پسوندهای دیگر باعث اجرای فایل شما نگردد!

سپس روی فایل کلیک کرده تا اجرا شود. اگر میزان دانلود فایل خیلی کم باشد شاید این روش پاسخگوی شما نباشد.

روش دوم: اجرا توسط نرم افزار در این روش از نرم افزارهایی مانند VLC وغیره که قابلیت اجرای فایل با پسوند crdownload. دارند استفاده میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *