چرا باید چگونگی غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه در ویندوز را بدانیم؟ برخی نرم افزارها در پس زمینه حتی زمانی که با آن ها کار نمیکنید عملیات هایی را انجام میدهند که باعث افزایش مصرف رم و پردازنده رایانه شما میشود. نرم افزارهایی مانند Phone Link و Cortana یا Get Help از جمله این نرم افزارها هستند. البته این نرم افزارها شاید چندان برای هر کسی کاربردی نباشد و بهتر باشد برای افزایش راندمان رایانه در پس زمینه غیرفعالشان کنیم. پس پیش به یادگیری غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه در ویندوز.

آموزش غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه Windows

برای غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه در سیستم عامل ویندوز ابتدا بر روی منو Start کلیک کرده و وارد بخش Apps شوید.

غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه در ویندوز

حالا Installed Apps را انتخاب کنید. در این بخش لیست نرم افزارهای نصب شده بر روی رایانه شما قابل مشاهده است. کافیست نرم افزار مورد نظرتان که تمایلی ندارید در پس زمینه رایانه فعال باشه جستجو کنید. سپس بر روی 3 نقطه کلیک کرده و گزینه Advanced Options را انتخاب نمایید.

غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه در ویندوز

پس از ورود به بخش Advanced Options به دنبال آیتمی به نام Background Apps Permissions بگردید. با پیدا کردن این آیتم از طریق منو آبشاری (باز شونده) کلمه Never را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه در ویندوز

لازم به ذکر است شما در بین گزینه های بخش Background Apps Permissions مواردی مانند Always – Power Optimized و Nerver را دارید. گزینه Always به معنای آن است که نرم افزار مورد نظر همیشه در پس زمینه فعال میماند. گزینه Power Optimized به معنای فعالیت بهینه نرم افزار در پس زمینه است که البته مایکروسافت نیز همین گزینه را برای فعال بودن پیشنهاد میدهد و در آخر گزینه Never که یعنی هیچگاه در پس زمینه فعال نباشد.

چرا برخی نرم افزارها باید در پس زمینه همیشه فعال باشند؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا وقتی غیرفعال کردن نرم افزارهای پس زمینه در ویندوز باعث افزایش سرعت رایانه و همچنین طول عمر قطعات آن میگردد در بخش Background Apps Permissions گزینه ای با نام Always یا همیشه فعال وجود دارد؟! مگر نرم افزارهای فعال در پس زمینه مصرف رم و پردازنده را افزایش نمیدهند پس چرا در برخی مواقع ما باید برخی نرم افزارها را در پس زمینه همیشه فعال داشته باشیم. جواب سوال این است که برخی نرم افزارها در شروع و استارت کار برای اجرا شدن فشار زیادی به رم و Cpu می آورند. نرم افزارهایی مانند فتوشاپ – کورل و غیره .

افرادی که همیشه با این نرم افزارها سرو کار دارند برای اینکه فشار کمتری به پردازنده و سخت افزار رایانه خود بیاورند میتوانند آیتم همیشه فعال یا Always را داشته باشند. اینکار باعث این میشود که با کلیک بر روی نرم افزار اجرای آن سریعتر انجام گردد و به دلیل فعال و آماده به کار بودن در پس زمینه به سرعت اجرا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *