زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

مایکروسافت ، ویندوز 11 را به ‌عنوان ویندوزی امن‌ تر و کارآمدتر معرفی کرده است. در واقع ویندوز 11 با طراحی دلپذیرش قرار است استفاده از رایانه شخصی را برای کار و بازی، آسان‌تر از همیشه کند.

آپدیت ویندوز 11 ارزش این همه هیاهو را دارد. چرا که پس از به‌ روزرسانی ‌های مختلف و در نهایت به ‌روزرسانی جدید 22H2 Moment 2 ویژگی ‌ها و قابلیت‌ هایی را می ‌بینیم. برای دریافت بروزرسانی های سریع و همچنین افزایش سرعت و امنیت بهترین راهکار خرید لایسنس اورجینال ویندوز 11 با بهترین قیمت در ایران می باشد.

ادغام با بینگ

قابلیت‌ های ویندوز 11

اکنون در آخرین نسخه از ویندوز (22H2 Moment 2) کادر جست‌ و جو با بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی ادغام شده تا کاربران بتوانید بهترین تجربه ممکن را داشته باشید. این یعنی به کمک چت ‌بات بینگ در تسکبار ویندوز 11، پاسخ‌ سؤال ‌های که به دنبال آن هستید را سریع‌ تر از همیشه دریافت خواهید کرد.

count(title)%

با Phone Link  می‌ توانید زمانی‌که در حال کار بر روی کامپیوتر ویندوز 11 خود هستید، تماس‌‌ ها یا پیامک ‌های مهم گوشی خود را روی دسکتاپ دریافت کنید.این قابلیت در مرحله پیش ‌نمایش محدود قرار دارد و هنوز به ‌طور گسترده در دسترس نیست؛ اما خبر بسیاز خوبی برای کاربران ویندوز11 است.

تنظیمات مربوط به باتری

قابلیت‌ های ویندوز 11

در تنظیمات باتری ، بخش Battery usage را باز کنید، در این بخش می‌ توانید نحوه استفاده از باتری رایانه خود در 24 ساعت گذشته و همچنین برنامه ‌هایی که بیشترین مصرف انرژی را داشته ‌اند، مشاهده کنید. نمودار مصرف باتری به شما کمک می‌کند تا بتوانید سلامت باتری لپ‌تاپ خود را بسنجید.

بهبود تجربه تماس تصویری به کمک هوش مصنوعی پیشرفته

count(title)%

سال گذشته، Windows Studio Effects به ویندوز اضافه شد. این قابلیت، مجموعه ‌ای از جلوه‌ های صوتی و تصویری است که توسط هوش مصنوعی پیشرفته فعال شده. همچنین به شما امکان می‌دهد که جلوه ‌هایی مانند تماس چشمی، تاری پس‌زمینه، کادربندی خودکار و فوکوس صوتی را نسبت به هر موقعیتی که در آن هستید تغییر دهید.

Snap Layouts جدید و بهبود مالتی‌تسکینگ

count(title)%

با قابلیت Snap Layouts، وقتی نشانگر ماوس خود را روی دکمه بزرگ نمایی پنجره می ‌برید، Layoutها یا طرح  ‌بندی‌های مختلفی را برای نحوه قرار دادن پنجره پیدا خواهید کرد. برای راحتی بیشتر می‌توانید با میانبر صفحه کلید Win + Z گزینه snap layout را فراخوانی کنید. اگر از یک مانیتور بزرگ استفاده می‌کنید، این ویژگی بهره‌وری شما را افزایش خواهد داد.

اضافه شدن ضبط صفحه به Snipping Tool

count(title)%

اضافه شدن قابلیت ضبط ویدیو از صفحه به Snipping Tool ایده جالبی بود که شاید باید مدت ‌ها پیش صورت می‌گرفت. اکنون زمانی‌که ابزار Snipping را در ویندوز 11 باز می‌کنید با دکمه‌ی جدید ریکورد مواجه خواهید شد. به کمک این دکمه می‌توانید از کل صفحه یا بخش منتخب خود ویدیو بگیرید، آن را ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.

اجرای برنامه ‌‌های اندروید

count(title)%

برای اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز 11 دیگر نیازی به نصب برنامه‌‌ های شبیه‌ ساز اندروید شخص ثالث نیست. ویندوز 11 می ‌تواند برنامه ‌های اندروید را روی رایانه شخصی شما را دقیقاً مانند کروم‌ بوک ‌ها اجرا کند. برای این کار ویندوز به جای فروشگاه رسمی گوگل پلی، به اپ ‌استور آمازون متکی خواهد بود.

لایو کپشن

قابلیت‌ های ویندوز 11

قابلیت لایو کپشن (Live Captions) در ویندوز 11 همان زیرنویس زنده است که در اندروید وجود دارد. زمانی که این ویژگی دوست ‌داشتنی فعال باشد، ویندوز به ‌طور خودکار برای هر صدایی که در کامپیوترتان پخش می‌شود، زیرنویس‌ نمایش می‌دهد. این قابلیت حتی در تماس‌های صوتی و ویدیویی که در آن شرکت می‌کنید، کار می‌کند.

تایپ صوتی

Voice Typing یا همان تایپ صوتی یکی از قابلیت‌ های دیگری است که در گوشی ‌های هوشمند شاهد آن بودیم. همانطور که از نام این قابلیت پیدا است، به کمک آن می ‌توانیم یک تایپ سریع و آسان داشته باشیم. کافی است آنچه را می ‌خواهیم تایپ کنیم، به ویندوز دیکته کنیم تا ویندوز زحمت تایپ کردن را بکشد. تایپ صوتی حتی از علامت‌گذاری خودکار نیز پشتیبانی می‌کند که بسیار پرکاربرد است.

دسترسی صوتی

count(title)%

دسترسی صوتی یا  Voice accessیک ویژگی جدید در ویندوز 11 است که به همه و به ‌خصوص افراد ناتوان، امکان می ‌دهد به کمک صدای خود و بدون اتصال به اینترنت، رایانه شخصی‌ شان را مدیریت کنند و به نوشتن متن بپردازند. از کار بر روی یک سند word گرفته تا مدیریت فایل ‌ها در فایل اکسپلورر، همگی را می‌توان به کمک دسترسی صوتی استفاده و مدیریت کرد.

قابلیت Focus Sessions

قابلیت‌ های windows 11

Focus Sessions یکی از بهترین ویژگی‌های جدید ویندوز 11 است که بسیار شبیه به چیزی است که در گوشی‌های هوشمند دیده ‌ایم. مایکروسافت برای بهره‌وری هرچه ‌بیشتر در ویندوز 11 به کاربران اجازه می‌ دهد از ویژگی اختصاصی Focus Sessions در برنامه Alarms and Clock استفاده کنند. تنظیم این قابلیت به شما یادآوری می‌کند که پس از ساعت ‌ها کار طولانی استراحت کنید، تایمر تنظیم کنید تا در انجام کار منظم بمانید و خلاصه بازده کاری خود را بالا ببرید.

همگام ‌سازی کلیپ ‌بورد

count(title)%

مایکروسافت با اپلیکیشن Your Phone قصد دارد تا فاصله بین رایانه ‌های شخصی و تلفن ‌های هوشمند را کم کند. در همین راستا کاربران ویندوز 11 می ‌توانند با نصب SwiftKey Beta در گوشی هوشمند اندروید خود، متن ‌ها را روی ویندوز کپی کرده و آن‌ ها را در تلفن هوشمند خود پیست کنند یا بالعکس.

نکته : در حال حاضر، قابلیت اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو از طریق کلیپ ‌بورد ابری پشتیبانی نمی ‌شود، اما ممکن است در آینده این ویژگی ‌ها نیز اضافه شوند.

کنترل رسانه‌ های در حال پخش

قابلیت‌ های ویندوز 11

به کمک قابلیت Universal Media Control می‌ توانید پخش تمام رسانه ‌های خود را از Action Center جدید در ویندوز 11 کنترل کنید. از پخش ویدیوهای ذخیره‌ شده روی درایو گرفته تا پخش ویدیوهای یوتیوب، پلی ‌لیست اسپاتیفای یا یک کلیپ توییتری، همه چیز در Action Center نشان داده می‌شود و قابل کنترل است.

ممکن است گاهی برای پخش ویدیوهای محلی با پخش‌کننده‌ های ویدیویی شخص ثالث به مشکل بخورید؛ اما اگر از برنامه بومی «Films & TV» استفاده کنید، همه چیز بی ‌عیب و نقص کار خواهد کرد.

جسچرهای کنترلی پیشرفته

جسچرهای کنترلی در ویندوز 11 هنگام حرکت بین برنامه‌ها، دسکتاپ مجازی، مدیریت صفحه وب و موارد دیگر نرم و روان هستند. به‌گونه‌ای که تقریباً حس تعامل با یک تبلت را به شما خواهند داد.کاربران ویندوز 11 اکنون می‌توانند کشیدن سه انگشت و چهار انگشت را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند.

اضافه شدن تب به برنامه ‌های بیشتر

count(title)%

قابلیت تب یعنی تمام پنجره‌ های مربوط به فایل اکسپلورر به جای باز شدن تک ‌به ‌تک در پنجره ‌ای جداگانه، به شکل تب در بالای یک صفحه اکسپلورر باز می‌ شوند. اکنون ویندوز در آخرین آپدیت خود این تب‌ ها را به برنامه Notepad آورده است. برای باز کردن یک تب جدید در نوت ‌پد کافی است دکمه «+» را فشار دهید و محتوای جدید را وارد کنید. این ویژگی به‌خصوص برای کسانی‌که در Notepad کد می‌زنند بسیار مفید خواهد بود.

قابلیت ‌های گیمینگ

قابلیت‌ های ویندوز 11

Auto HDR و DirectStorage دو ویژگی جدید در ویندوز 11 هستند که گیمرها عاشق آن خواهند شد. Auto HDR باعث بهبود نورپردازی در بازی ‌ها می‌ شود و DirectStorage می ‌توان به بارگذاری سریع ‌تر آن ‌ها کمک کند. با ‌این ‌حال هر دو این ویژگی‌ ها برای اجرا به سخت ‌افزار خاصی نیاز دارند.

Auto HDR قابلیتی است که از یادگیری ماشین برای تکرار اثر نورپردازی با محدوده دینامیکی بالا در بازی ‌های DirectX 11/12 که فاقد آن هستند، استفاده می‌کند. به‌‌ لطف افزایش طیف بین روشن ‌ترین و تاریک ‌ترین قسمت ‌های تصویر در HDR، نورپردازی بهتر به نظر می ‌رسد. این ویژگی ویندوز 11 باعث می ‌شود که نورپردازی در بازی‌ ها بهتر به ‌نظر برسد، اما برای استفاده از آن باید یکی از بهترین مانیتورهایی که قادر به نمایش محتوای HDR هستند را داشته باشید.

DirectStorage با استفاده از یک سری ترفندها برای انتقال مستقیم داده‌ های بازی به کارت گرافیک به جای CPU، به کاهش زمان بارگذاری آن‌ ها کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود بازی‌ها سریع‌تر بارگیری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *