زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

قطعا همه شما با موک اپ آشنایی دارید. جدیدا موکاپ ها در برخی سایت ها بفروش میرسند. اما شما باید یک موک اپ اختصاصی از محصول خودتون هم داشته باشید. برخی محصولات حالت منحنی دارند. درج طرح روی این سطوح نیاز به تکنیک خاصی دارد. ما در این آموزش بطور کامل انداختن طرح روی بطری را به شما یاد میدهیم.

شروع آموزش انداختن طرح روی بطری :

اول از همه محصول مشتری یا خودتان را عکاسی کنید. شاید تصویر با بک گراند تک رنگ کار شما را آسان تر نماید. به تصویر این آبمیوه نگاه کنید. دارای تصویر پس زمینه تک رنگ می باشد.

انداختن طرح روی بطری

اگر در سایت ها مشابه محصولتان را پیدا نکردید بهترین راه عکاسی اختصاصی از محصول می باشد. یک عکس ساده و مبتدی ولی با زاویه مناسب. سپس نوبت طراحی جلد یا لیبل محصول است. در ابعاد مناسب طراحب را انجام دهید. نمونه تصویر ما را در زیر از برند تک نوش ببینید.

count(title)%

حالا باید طرح را بر روی محصول جاگزاری کنید. برای اینکار نیاز به نرم افزار فتوشاپ دارید. تصویر محصول خام را در فتوشاپ باز کنید. فایل طراحی جلد محصول را در فتوشاپ باز کنید. فایل را روی تصویر محصولتان درگ کنید . لایه اینکار را موقتا خاموش کنید.

count(title)%

لایه طرحتان باید بالای لایه محصول قرار بگیرد. حالا لایه اصلی محصول را انتخاب کنید . گزینه Select در نوار بالای صفحه رو انتخاب کنید. گزینه Subject را انتخاب کنید. چند لحظه صبر کنید تا اطراف محصول برایتان سلکت (انتخاب) شود. به طور خودکار موضوع اصلی را در تصویر ما پیدا و آن را انتخاب میکند. مانند هر ابزار انتخاب خودکار دیگر نتیجه بسته به تصاویر ما متفاوت است.

count(title)%

اطراف قوطی انتخاب شد. حالا با کلید میانبر ctrl+J یک کپی از لایه میگیریم. یک کپی از همین لایه جدید نیاز داریم. با نگه داشتن دکمه alt اینکار را انجام میدهیم. این لایه باید بالای لایه خاموش طرحمان قرار بگیرد.

خسته که نشدید؟ چیزی به پایان کار نمونده. ❤️😊

count(title)%

چشم لایه طرحتان را روشن کنید. لایه بالایی را انتخاب کنید .از نوار blending mode گزینه Linear Burn را انتخب کنید. تکنیک ترکیب تصاویر یا Blend Mode
یکی از مهم و جذاب ترین مواردی که کاربران فتوشاپ به سراغ آن می روند. به نوعی میتوان گفت که در اکثر طرح ها و پروژه ها بسیار کاربردی است و از جذاب ترین ترفندهای فتوشاپ به حساب می آید.

انداختن طرح روی بطری

مانند تصویر زیر باید طرحتان نمایش داده شود. حالا به قسمت حساس و جذاب آموزش میرسیم. موس رو بین لایه اول و دوم قرار دهید. کلید alt را نگه دارید. شکل موس مانند حالت فلش رو به پایین باید شود. کلیک کنید. لایه اول مانند تصویر زیر باید در آید.

انداختن طرح روی بطری

اینکار را دوباره بین لایه دوم و سوم انجام دهید. یعنی لایه طرح و لایه محصولمان باید اینکار انجام شود.

انداختن طرح روی بطری

شما باید تصویری مانند طرح بالا داشته باشید. یعنی به اصطلاح mask شود.
لایه ماسک به شما کمک میکند تا چند عکس را با هم ادغام کنید. یا چیزی را خارج از محدوده مورد نظرتان در عکس برش دهید. همان طور که در تصویر مشاهده میکنید طرحاون در قالب قوطی قرار گرفته. حالا برای طبیعی تر شدن طرح، روی لایه اول کلیک کنید . قسمت opacity روی 80 درصد قرار دهید. با اینکار طرحمان شفاف تر به نظر میرسد.

count(title)%

نتیجه نهایی را در تصویر زیر مشاهده میکنید.

انداختن طرح روی بطری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *