میزان سلامت باتری لپ تاپ یک راه کاربردی برای فهمیدن میزان عملکرد باتری می باشد.زمانی که چند ماه از لپ تاپ استفاده میکنید قطعا متوجه کم شدن عمر باتری می شوید.حالا با این روش به راحتی میتوانید میزان عملکرد باتری را بررسی کنید. حتی اگر لپ تاپ جدید خریدید. این روش شمارا از عملکرد باتری آن مطلع می نماید.

 این روش بر روی ویندوز 10 و 11 امتحان شده. برای آنالییز میزان سلامت باتری لپ تاپ دکمه های Win + R را همزمان در سیستم عامل ویندوز کلیک کنید. یا اینکه CMD رایانه را اجرا نمایید.البته با جستجو کلمه CMD هم میتوانید. سپس در داخل خط فرمان متن powercfg/batteryreport را تایپ میکنیم. حالا کلید Enter را بر روی کیبورد میفشاریم. یک فایل Html ساخته میشود. حالا در رایانه ما ذخیره می گردد. پیغام زیر دقیقا به همین مورد اشاره دارد.

گزارشگیری از سلامت باتری لپ تاپ

در داخل رایانه عبارت battery-report.html را جستجو کرده و یا وارد درایو C پوشه User سپس پوشه نام رایانتان شوید. فایل battery-report.html را پیدا و روی آن کلیک کنید. این فایل از نوع Html بوده و توسط مرورگر اجرا میگردد.حتی بدون داشتن اینترنت.

گزارشگیری از سلامت باتری لپ تاپ

پس از کلیک بر روی فایل htnl اطلاعات زیادی برای ما ظاهر میشود . از نام و مدل باتری تا میزان مصرف در طول زمان های مختلف و … تماما در این فایل قابل مشاهده و بررسی است.

DESIGN CAPACITY : ظرفیت استاندارد باتری

FULL CHARGE CAPACITY :  ظرفیت فعلی باتری (در حال حاضر عملکرد باتری نسبت به ظرفیت استاندارد کاهش پیدا کرده)

CYCLE COUNT : تعداد اتصال برق به لپ تاپ (تعداد باری که باتری را شارژ کردیم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *